Hillary Clinton ny utrikesminister
I valrörelsen var de som hund och katt. Idag utnämndes Hillary Clinton till USA:s nästa utrikesminister.
Vad tycker ni om den utnämningen?

Ja, jag är väl knappast rätt person att säga så mycket. Men jag hoppas på att hon blir bra och att Barack vet vad han gör. Hillary verkar ju ha skinn på näsan, vilket man nog behöver mängder av som utrikesminister.
Att de var som hund och katt under själva valrörelsen, men nu kommer överens är väl precis som det bör vara och som många politiker är. T o m när de inte alls har samma ideologi.
Obama-Clinton känns som det bästa jag varit med om från amerikanskt håll. Jag tror att Barack Obama kommer att bli den mest liberala, "vänsterinriktade" president som USA har haft sedan Jimmy Carter. Obama har gjort allt rätt hittills.
Förstår inte vad "blombukett" menar med att Obama och Clinton skulle ha olika ideologier. De tillhör båda mittenfåran inom det demokratiska partiet, kanske att Obama lutar aningen mer åt vänster än Clinton. Översatt till svensk politik skulle jag placerat både Obama och Clinton hos folkpartiet eller de nya moderaterna.

#2. Nej nej, nu missförstår du mig, eller rättare sagt, jag uttryckte mig förfärligt klumpigt. Jag menar inte att de har olika ideologier. Det vet jag väl att de inte har
.
Jag menar att politiker, oavsett ideologi brukar komma överens, utanför spelplanen så att säga, även om de är som hund och katt när det rör sig om politik. Hillary och Barack må ha tvistat en hel del när de var i varrörelsen men de siktade ju bägge till presidentposten, när det sen är över så kommer de överens, vilket ju utnämningen visar på.
Jag tror Clinton kan bli en bar utrikesminister. Det blir väl mest intressant att se hur Clinton och Biden fungerar ihop? Han valdes väl just för sin kompetens i utrikesfrågor?