Inträdeskrav i a-kassa?
Blev det beslutat att det skulle bli enklare att gå med i a-kassan? Förslaget var att det nästa år bara skulle krävas 6 månaders medlemskap för att får rätt till a-kassa?

Egentligen sa borde nagon dra A-kassan infor nagon form av domstol. Det ar konstigt att nagot som man via sin skattesedel betalar 9/10 till och 1/10 via en speciell a-kasse avgift inte fa ta del av forsakringen omedelbart.
Tank pa de personer som i artioenden betalat sin 9/10 och till sist bestammer sig for att betala den sista 10-delen och inte ha mojlighet att nyttja forsakringen.
---

#2. Inte för att jag vet varför men skulle kunna tänka mig att någon politiker tänkte till, och satt den regeln för att man inte ska kunna hoppa på ett arbete och sluta inom kort tid och börja stämpla. Eller ett sätt att tjäna in pengar kanske. Precis som karensveckan. För man har väl inte någon karensvecka på andra försäkringar heller?
#3 Du har ofta självrisk. Samma effekt…

#4. Ja just det. Den tänkte jag inte alls på och den kan ju vara rätt hög ibland.

Det är ju självkart att det måste ta tid att gå med i A-kassan. Annars hade ju ingen varit med förrän man blir uppsagd.
Det var väldigt vad det var svårt att hitta information om detta förslaget har blivit beslutat.

#6. Ja, jag vet faktiskt inte hur det gått. Letar man runt på internet så hittar man bara att det ska bli nya inträdeskrav under 2009.