Åtta timmar
8hours är en namninsamling för kortare djurtransporter. Detta är kopierat från sidan:
"I dag får djur enligt lagen transporteras i flera dygn, om bara föraren uppfyller beskedliga krav gällande vila, utfodring och vatten till djuren mm. Detta är helt oacceptabelt.
Djurskyddsorganisationer, upprörda medborgare och många politiker har länge argumenterat för att något måste göras. Djur som skickas till slakt bör aldrig transporteras i mer än åtta timmar.
Målet med "8hours -STOPPA långa djurtransporter" är att samla ihop 1 miljon namnunderskrifter. Det kommer att vara en signal som EU:s politiker inte kan ignorera."
Visa att du är emot dessa grymma transporter genom att skriva under!

Ja, det är ju självklart att man skriver på tycker jag! Det är rent äckligt det där… :(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Självklart skriver man på, vilket jag nu gjort samt skickat iväg till vänner. Sånt här är rent vidrigt.

Man kan oxå ge sitt stöd genom att skippa kött. ;) Eller åtminstonde se till att man äter svenskt. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Givetvis skriver man på. Det handlar om etik och moral och också om kvalitén på produkten - köttet blir hent enkelt sämre (och möjligen onyttigare) av stressade djur som mår dåligt.
Bättre för djuren - bättre för oss.
//Zac

Ska samma regler aven galla t.ex. hastar som transporteras till diverse hastangagemang runt om i varlden?
---

#5. Ja, om de far illa. Fast jag tror ju att i de allra flesta fall är det lite skillnad på hur man transporterar en väldigt värdefull tävlingshäst än en dröse med slaktdjur, där man t o m räknar kallt med lite svinn.
En stressad, törstig och hungrig häst kommer inte att vara kapabel att uppnå särskilt bra resultat.