Framtiden för Politik iFokus
Sedan en tid tillbaka har jag varit Sajtvärd här på Politik iFokus. Trots att sajten länge fungerade utan Sajtvärd insåg vi att den behöver regelbunden tillsyn eftersom politik är ett område som både engagerar, upprör och kan attrahera avvikande och obehagliga åsikter.
Min roll har främst bestått i att se till att skrivreglerna följs, att debatten håller god ton och att då och då inspirera till nya diskussioner. I och med att jag sedan tidigare även hade ansvaret för Konsumentmakt iFokus känner jag nu att jag måste prioritera bort något av dessa ansvarsområden. Det bästa vore om vi kunde hitta en ny värd till politiksajten, även om jag vet att det är komplicerat. Är man intresserad av politik har man oftast bestämda åsikter och är långt ifrån opartisk. Jag tycker dock att det fungerat bra för min del, även om de flesta här känner till vilken sida jag sympatiserar med.
Politik iFokus har funnits i drygt 2,5 år. Det vore roligt om sajten kunde överleva även i framtiden, men då krävs nytt engagemang bakom spakarna.
Har ni några förslag på person som eventuellt skulle passa och vara intresserad av att ta över ansvaret?
Jag tycker Blombuketten skulle passa fint.
Sara

Ta in förslag och sedan en omröstning i demokratisk anda? Torde passa perfekt i ett politiskt forum! ;o)
//Zac
Det låter bra. Jag inväntar fler förslag och anmälningar så får vi hoppas att det leder till en bra lösning