Miljöminister
Jag har varit väldigt nyfiken på vem som ska bli miljöminister. Tänkte som så här man måste välja någon med stor erfarenhet av miljöfrågor när ett hungrigt Miljöparti lurar i vassen.
Andreas Carlgren verkar vara uppriktigt intresserad av miljöfrågor. Men hur KUNNIG? Det kan visa sig att han är väldigt duktig det visar sig med tiden.
Jag tycker att det var fruktansvärt irriterande när man presenterade honom. Journalister och massmedia har en förmåga att fokusera på fel saker. Att börja med att prata om att han är öppet homosexuell och vad kan en homosexuell person göra i regeringen är en märklig öppning anser jag. Det är fruktansvärt kränkande för Andreas Carlgren personligen och även för andra homosexuella. SEDAN följde prat om själva sakfrågan dvs. MILJÖN.
Hoppas att journalisterna fokuserar på det de ska i fortsättningen!
//Lisbeth
Miljöminister:) en sån petitess av mig att ta upp, glömde av mig.

Håller med om att hans sexuella läggning är ointressant. Tiden får utvisa hur kunnig han är och antagligen kommer det att bedömas med stor variation.
Jag tycker han verkar bra dock.
Han är i blåsväder han också för gamla skelett i garderoben. Verkade dock ganska harmlöst och något han betalat tillbaka så tidigt som 1999. Inte roligare än så alltså, så media får väl fortsätta förfölja tv-avgiftsmitarna istället… :)
Kunnighet i själva ämnet är inte det viktigaste utan snarare förmågan att samla på sig kunskap och att kunna sätta sig in i frågeställningarna.
Uttalar dock gärna mina dubier ang. att viktigast är utnämnandet och i andra hand kommer den egna prestationen.
- Detta är inte förbehållet borgarna utan förekommer frekvent i båda lägren.
mvh
Bertil
Förvisso är det viktigt att vara uppdaterad och förmågan att insupa kunskapen, men viss grundläggande kunskap och inte minst intresse för ämnet.
Det är klart att man ska vara kunnig i ämnet. Hur ska han annars kunna möta oppositionen som brinner för miljön. Ska bli intressant att se var han står i kärnkraftsfrågan (djupa borrhål). Betalat tillbaka har han visserligen gjort men inte av egen vilja utan efter påttryckningar ifrån sitt parti centern. Det är en viss skillnad.