Skatter och avgifter
Vad enkelt att bara strunta i att betala skatter och avgifter, då slipper man ju skattetrycket också kan andra få betala till den gemensamma kakan….hoppas våra ministrar inte fött barnen på sjukhus som finansieras av skattepengar…….
ja, är det så enkelt kan ju alla strunta i att betala, så finns det INGA pengar alls kvar på den gemensamma kakan 
det blir så bra såå!

Man kan ju fråga sig vem som är orsak till att det är som det är i landet, skattesmitarna har ju inte bidragit till att sänka arbetslöshets siffrorna och betalar man inte Tv-licensen så blir det mindre pengar att anställa folk för. Kanske ett medvetet drag för att manipulera siffrorna för att vinna valet
Ska dom sitta längre än fyra år då måste alla skattesmitare börja betala skatt och då kanske dom kan sänka skatterna för alla
kanske kan bli ett rättvist land trotts allt 
Ena sekunden klagar folk på att politikerna inte "är vanligt folk" andra sekunden är de odjur för att de gjort något som inte är helt ovanligt. För en del jag känner är det ett allvarligt hot att låta påskina att man tänker hjälpa dem med första inbetalningen till tv-licensen. Vi ska vara försiktiga så vi inte hamnar i en amerikaniserad värld där enbart de som är helt rena från all synd kan representera oss.
fast att vara ett gott föredöme för folket är väl inte för mycket begärt iallafall
Jag håller med om att det är olämpligt att topp-politiker och ministrar inte föregår med gott exempel.
Vore jag Borelius skulle jag säga att jag tycker att vi har alldeles för högt skattetryck i Sverige och det är för dyrt och komplicerat att vara arbetsgivare och att jag därför valt att betala svart. Inte för att jag inte har råd.
Stegö Chiló har det knepigare eftersom hon är kulturminister. Där skulle jag helt enkelt säga att jag inte gillar SVT som "oberoende" media och att jag därför inte betalt den.
Det värsta av allt är politisk dubbelmoral och det har vi sett värre prov på än så här tyvärr.
Nu ska radiotjänst polisanmäla de skolkade ministrarna. Jag bara undrar varför ingen polisanmäler de ministrar som erkänner att det fuskat med skatten och betlat svart arbetskraft
Det är nog fritt fram för vem som helst att göra det…
#5 vore jag Borelius så skulle jag avgå

#3 Jag trodde man röstade borligt för att man ville att Sverige skulle närma sig det nordamerikanska samhället. Alla politiker ska granskas och det hårt, om dom ska få mitt förtroende så ska dom ha ren mjöl i påsen oavsett partifärg. Framförallt ekonomisk brottslighet borde dom kunna låta bli att syssla med, med dom inkomster dom har. En ensamstående fattigpensionär har råd att betala samma nominella summa i TV-avgift som dessa smitigt ifrån, det är riktigt skamligt.
Nu kommer ju behovet av pengar till SVT minska för dom har ju en sopa som kommer att vara i fyra år, riktigt duktigt att starta så hårt med skandaler med en gång.
#8 Att avsätta Borelius det är ju en lätt utväg för vår statsminister, det är ju faktiskt han som har yttersta ansvaret för vilka ministrar som ska styra landet, jag tror fler huvuden kommer att rulla inom en snar framtid.