Chilo avgår
..som kulturminister. Personligen tycker jag att Reinfeldt visat klandervärd senfärdighet. Hons skulle ha sparkats redan efter det uppkäftiga svaret "Jag vet inte riktigt hur det kan komma sig att jag inte betalat in licensavgiften de senaste 16 åren"
mvh
Bertil

Att bli med ministrar påminner om att vara tonårsförälder, då kan man också få dom mest häpnadsväckande förklaringar. Få se om Reinfeldt, kan växa in i rollen annars så kommer "vår" regering nog bli mer lik en rörig skolklass, det börjar ju inte bra
Nu är hon borta. Alla gör vi våra misstag och hon borde ha förstått att hon skulle berätta det här för Reinfeld. Då hade hon alldrig fått tjänsten.
Bekymmersamt att Reinfeldt "beklagar hennes avgång". Själv jublade jag!
Att protestera mot demokratiskt fattade beslut tyder på att man inte har tilltro till varken demokrati eller politik. Då ska man inte vara minister.
ja, det var bäst att hon avgick. Men det bästa hade varit om hon hade slutat direkt.
Jag förstår inte hur hon tänkte…?
"Jag har protesterat mot "Public service" i massvis år, bl.a. genom att vägra betala det jag är skyldig betala. Nu får jag erbjudande att bli chef - yippeee!"
Man undrar hur hon resonerat med sig själv?
#5 ja, det får vi nog aldrig veta.
Hon hade kanske som mål att avskaffa det hela, men det misslyckades gravt.

#7 Hade hon haft det som mål då skulle hon tillträda som minister öppet förklara att hon inte betalat och att ett avskaffande av TV-licensen kommer att ske omgående, då hade hon varit trovärdig. Sen var det väll inte den ända begravda hunden på den kenneln