Politik iFokus

Politik

Etikett: utrikespolitik
Läst 1632 ggr
Keno
0

Hjälp Keno med läxan? :)

har du några tankar om eu? vad tycker du om eu idag och hur tror du att eu kommer se ut i framtiden/hur vill du att eu ska se ut i framtiden och varför?

vad tror du om FN's framtida roll i den internationella politiken?

tankar om internationell terrorism?

Jag har kört fast lite med läxan och skulle uppskatta jättemycket om någon ville bara skriva ner lite tankar om dessa frågor i denna tråd så jag får lite att spåna vidare på. :)

charlie
0

Jag tror att FNs roll ar overspelad. I samband med att EUs stater samlas under en rost. De fyra stora varldsmakterna kommer da att vara USA, EU, Kina och Indien. Beslut kommer att fattas utanfor det korrupta och odemokratiska FN. 

Vad galler internationell terrorism. Sa tror jag att de muslimska landerna och ledarna maste borja ta avstand fran sina "korstagsriddare" i en storre utstrackning. I takt med att oljans roll kommer att fasas ut, sa kan de inte rycka pa axlarna emot demokratiska lander. Samtidigt som de klappar sina terrorister pa huvudet. Deras forhandlingsfordelar forvinner, det finns mindre och mindre incitament for andra lander att acceptera vad det ar som sker.

---

Ida
0

EU är ett bevis på lyckat samarbete mellan länder som inte för så hemskt länge sedan till och med stred mot varandra. Det finns mycket som kan förbättras med EU, tex. jordbrukspolitiken. Subventionerna och protektionismen bör avskaffas och byråkratin minskas. Det är vansinne att parlamentet finns på två ställen och att man reser däremellan titt som tätt.