Politik iFokus

Politik

Etikett: 15-politiska-partier
Läst 1434 ggr
Anne
0

Nya ministrar utsedda!

Två moderater till, inte helt oväntat. Lena Adelsohn Liljeroth blir ny kulturminister och Sten Tolgfors blir ny handelsminister.

Ida
0

Jag är jättenöjd med valet av Lena Adelsohn som kulturminister. Hon är toppen och dessutom känner hon en stor del av alla dem hon kommer att samarbeta med. :)

AndersE
0

Ja, det lilla jag hört på radion idag lät bra. Kompetenta verkar båda vara i sina respektive områden.

Bertil
0

Tolgfors är väl inte spec. känd för allmänheten. Han är dock en av arkitekterna bakom "De Nya Moderaterna" och har en gedigen politisk bakgrund med bred allmänkunskap. Vidare är han en lugn och saklig debattör. Har för mig att han är från Örebro, men det kan vara fel.

mvh
Bertil

Ida
0

Det stämmer, han är från Örebro.

Lisbeth
0

Lena Adelsohn Liljeroth är nog ett bra val. Hon verkar se till kulturarvet. Hon vill dessutom ta tag i handikappfrågorna.

Men varför just två moderater? Vad tycker ni i den övriga alliansen om det?

AndersE
0

#5 Grundfördelningen av antal stasråd är väl gjord utefter valresultatet. Om då två moderater avgår bör de ju ersättas av moderater.

CarlS
0

Lena Adelsohn verkar vara en just brud i lyxförpackning. Utvikningsflicka som hon har varit för den goda saken. :)

Tufft av henne att våga anta en sådan utmaning så pass hörselsskadad som hon är. Är själv döv på ett öra och halvdöv på det andra så jag vet att det blir tufft för henne. Tänk att hon aldrig hört en fågel sjunga. Önskar att hon kan få det en dag. Det borde alla människor få möjlighet att göra…

//CarlS

jen
0

jag har ingen aning om vilka dessa 2 nya ministrar är.

Lisbeth
0

# 7 CarlS

Ja visst vek hon ut sig för den goda sakens skull! Man tar inte in kvinnorna i sina studier då man forskar kring mediciner. Det forskas på män och kring mäns hälsa.

De 12 kända kvinnorna som gjorde kalendern efter att ha blivit inspirerade av filmen kalenderflickorna, ville också skapa opinion kring synen på kvinnors åldrande.

Genom att köpa kalendern stöder man Genusforskningen vid Karolinska institutet.

Jag har den! Vill ni veta vem som är fröken mars? Jag avslöjar det vare sig ni vill eller inte. Det är Margareta Winberg sosse och Sveriges ambassadör i Brasilien. Vi åt vänster kan inte kasta paj i den här frågan. Så utvik kan vara politik det med Skrattande filosofi Fundersam

CarlS
0

Vilka var de andra 11 qvinnorna Lisbeth? Lite nyfiken bara..:)

Lisbeth
0

# 10 Ana Martinez, Chatrine Schuck, Barbro Svensson, Arja Saijonmaa, Kim Andersson, Lotta Engberg, Alexandra Charles, Marianne Bernadotte, Birgitte Söndergaard, Camilla Thulin, Ullrika Hydman-Vallien.

Justa brudar CarlS?

CarlS
0

Jo, Barbro och Arja och Lotta, vilka qvinnor. Fast jag saknar dig Lisbeth! Flört

Lisbeth
0

# 12 Generad Skrattande ha ha

Inlägget är låst för nya kommentarer