Politik iFokus

Politik

Etikettmiljö-klimat
Läst 1701 ggr
Zenrin
0

Earth Hour

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer ni släcka ikväll? Blev det mörkt i trakten där du bor?

WiktZac
0

Earth Hour är lätt att sympatisera med - jag kommer dock fuska lite grann - det syns dessutom inte här ute på landet! ;o)

Däremot undrar jag vad det kostar de kommuner som helhjärtat ställt upp på jippot? Det handlar om inkallad personal med ob-tillägg (tror jag, för helgarbete), det handlar om extra vaktpersonal och annat.
Är det verkligen helt genomtänkt?

//Zac

Zenrin
0

Ja det skulle vara intressant å veta. Det handlar iofs bara om en timme och jag tror inte att alla kommuner kommer att släcka allt så pass att det behövs mer personal än den som ska släcka och tända. I min kommun har man pratat om att släcka varannan lampa typ, och de lampor som lyser upp Rådhuset.

Ida
0

Earth Hour är en symbolhandling, men en bra sådan. Effekten på klimatet är näst intill obefintlig, men det är en bra manifestation för att uppmärksamma klimatarbetet. Jag tror nog att de flesta kommuner tänkt över de praktiska konsekvenserna av att sluta upp kring Earth Hour. Jag kommer att släcka men tyvärr befinna mig ganska långt ifrån stan, så jag kommer inte att kunna se hur omfattande effekten blir.

blombuketten
0

Oj oj oj, nu får jag skämmas……igen. Hade ju tänkt att släcka ner men har totalt glömt bort det Skäms. Får skylla på att jag kom hem från jobbet, sent och urtrött och slängde mig, efter att ha gått ut med tre hundar och fixat till mat, på soffan framför TV´n och bara glott på den. Inte har jag märkt att någon annan släckt heller. Fast jag bor ju ute på vischan förstås.

En bra symbolhandling är det, helt klart och jag missade den th_swear1.