Sahlin gör praktfullt självmål
Bland det roligaste jag sett på länge!
Mona Sahlin skrev nyligen så här i ett pressmeddelande:
"Effekterna av två år med regeringen Reinfeldt syns redan. Vi har under den moderatledda regeringen trillat ner till tredjeplatsen på World Economic Forums lista gällande Gender Gap Index 2008. Tidigare år har Sverige alltid legat på första plats."
Nu till det roliga. Om man bemödar sig att läsa den här listan så framkommer det att:
"Data approximately correspond to the years 1998-2006"
Dvs, den period då (s) regerade. Ansvaret för att Sverige "trillat ner" är socialdemokraternas!
Hur ska nu (s) hantera detta fiasko? Jo, naturligtvis gör man som vanligt. Huvudet i sanden och sparka vilt med bakbenen…
"Mona Sahlin har avböjt att kommentera saken utan hänvisar till partiets talesman i jämställdhetsfrågor Claes Borgström.
- Den nuvarande regeringen har inget grepp om vad jämställdhet är. Man har ingen idé om hur man ska förändra de strukturer som ligger till grund för ojämställdheten. Deras passivitet leder till att jämställdheten går bakåt, säger han."
Visst är politik alldeles underbart ibland!

Alla dessa klumpiga och ogenomtänkta utspel späder onekligen på min bild av en svag, illusionslös och opassande partiledare. Att Sahlin kommer vinna valet åt Alliansen är ingen vågad gissning i nuläget.
Oavsett vilket parti, eller block som regerar så är det alltid av oerhörd vikt att det finns en genomtänkt och stringent oppositionspolitik - i dagsläget är det faktiskt ett stort skämt.
//Zac
Dagens ledare i HD/NST sammanfattar oppositionens läge rätt bra:
"Före jul lovar Mona Sahlin ett besked om regeringsalternativet består av två eller tre partier. Det blir väl inte precis årets julklapp till oppositionens väljare, som är uppdelade i två läger för och emot samarbete med vänsterpartiet."
Sahlin tog ett stort steg fram då hon stängde dörren till vänster. Steget tillbaka var ännu större. Sedan har hon stannat där. Jag börjar undra om hon kommer att kliva fram igen. Nu verkar hon mest vänta på att (v) ska klara dörrstängandet själva.
Sedan har jag en annan spekulation som jag dock tar i egen sträng…
Det är så klart för alla varför Sahlin är ledare. Sossarna var tvungna att ha en kvinna som ledare efter Person för jämlighetens och politisk korekthets skull. Tyvär så blev Anna mördad och så försvann den kvinnan dom hade satsat på. Det fanns inte många kvar som sträckte upp handen så det fick bli Mona.
Så i jämlighetens anda så valde man inte utifrån att få den bästa personen för jobbet utan det var tvunget att vara en kvinna. Att sossarna inte har haft en kvinna att leda partiet som väldigt många av världens länder har haft måste vara ett problem för dom.

Det här var alldeless underbart. Vilket självmål, undrar om hon ens förstår det?
Ett bra kvitto på vad de duger till…
MONA SAHLIN ÄR nog den sämsta politiker som finns i modern tid. Hycklar som få. Kan inte ens tala som en politiker. På svenska. Tänk er henne som statsminister (hemska tanke) tala engelska, pinsamt. Helt oduglig…
Mona Sahlin är snygg som Thomas Boström hejja dom!