Debatt i Agenda
Jag är ingen nödvändig anhängare av borgerlig politik, men jösses vilken "skräpig" opposition vi såg i kvällen partiledradebatt i Agenda.
mvh
Bertil

Men vilken fantastisk debatt, och så klargörande med en massa inrikespolitik nu inför EU-valet…
Det tydligaste är att de samtliga inte fattar någonting överhuvudtaget av integritetsdebatten och oron hos vanligt folk. Vi har ju lite av en unik situation här då båda alliansen och det största oppositionspartiet, S, vill börja massövervaka i enorm skala; klart som korvspad att det inte blir någon debatt av det…
Sedan får SVT tänka om - varför var inte Piratpartiet medbjudet? Ett parti som får mer än 5% i varje opinionsundersökning nu - och är större än KD? Snacka fingertoppskänsla…
Annars verkar bidragslinjen hos de röd-gröna ligga fast.
//Zac
PS. Jo, jag är övermig cynisk…
Jag håller med dig fullständigt angående den "felvallade" debatten… Här gjorde kommunist-TV:s moderatorer ingenting för att tänka igenom och styra upp debatten mot vad som stundar, nämligen det annalkande EU-valet.
mvh
Bertil
PS Diggar din cynism ;-)
Mera cola åt folket det är underskattat!
I gårdagens Agenda däremot fick Fi, SD och PP säga sitt.
Jajamensan, Ida…. och det var sannerligen ingen rolig samling ;-)
Fast Ulvskog var nästan lika osannolik på sitt sätt med att demonstrativt vända bort ansiktet och flina när Hökmark gav uttryck för sina åsikter. Därmed anser jag att hon gjorde sig rätt dum… Inte varje dag som Hökmark går till topps efter en flerpartidebatt, hehehe.
mvh
Bertil

#5 Tja, lite härskartekniker är aldrig fel - så länge som man har, eller rättare sagt saknar, rätt attribut mellan benen…
//Zac
Hon är helt makalös, Ulvskog. Hon skräder inte orden den kvinnan. Dessutom är hon ignorant och hånar sina motståndare.

#7 Jag misstänker att en karl aldrig någonsin hade kommit undan med både ful argumentation och en sådan tarvilg debattstil - en vit, medelålders man kan antagligen inte kränka överhuvudtaget idag…;o)
//Zac
Jo, en gammal företrädare för hennes egna åsikter… Goran with two pricks..
;-)
mvh
Bertil