Ulvskog igen... :|
Nu är Ulvskog i farten igen. Nu KRÄVER hon att mandatperioden bara ska vara 3 år istället för 4 år. Det är tydligen odemokratiskt med 4 års mandatperiod.
Men vänta nu… Jag har inget som helst minne av att hon KRÄVT detta de senaste 12 åren när (S) har haft makten. Hur kommer det sig att det bara är odemonkratiskt 3 mån efter dom förlorat valet.
Marita, Marita… Är det inte så att du i själva verket tycker det är odemokratisk med val som kan vinnas av andra än (S)?
Mvh // Johan
Jag har inte hört att hon kräver det. Men i så fall är det urlöjligt. Blev fruktansvärt irriterad på henne då hon slätade över Pagrotskys kritik mot partiet istället för att ta till sig av kritiken.
när sa hon det? länk?
personligen tycker jag Ulvskog är som en näbbig tonåring…
hon är duktig på politik och sakfrågor,men hon är inte duktig att förmedla sig utan hasplar ur sig saker lite för mycket ibland…

Jag hörde det också och tyckte det kunde vara ett bra förslag, 4 år om det är en socialdemokratiskregering och 3 år om det är en borgligregering, eller hur var det hon menade 

He he… man kan ju inte göra annat än att skratta. Vilken typ av demokrati är det i så fall? Lite barnsligt , minst sagt.
Varje borgerlig väljares våta dröm måste ju vara Ulvskog som partiledare…

Hon var ju inte emot det när det ändrades från 3 till 4 år vad jag kan komma ihåg
#1, #2: Dagens DN, typ sidan 4, 5 eller 6.
Mvh // Johan
Snacka om fel man (kvinna) på fel plats. Har hon något som helst politiskt kunnande så lyser detta med sin frånvaro. Hon borde åtminstone inte arbeta som partisekreterare i och med att hon alltid drar på för stora växlar så fort hon uttalar sig.
För övrigt är det svårt att åstadkomma stora förändringar och visa resultat på 4 år, vilket antagligen är anledningen till att hon vill återgå till 3 år. Eftersom det nästan alltid är S-styre i Sverige kan de fixa sina förändringar ändå, men nu vill man se till att inte någon annan ska kunna göra det. Det har ju visat sig att andra partier faktiskt kan vinna val i Sverige.
Ulven tillhör tyvärr det gamla gardet med en mer vänsterorienterad politik som första val…kan det bli mer fel idag???…snacka om att vara "fel-vallad"…Jag är def. inte sosse och har aldrig röstat på dem…men jag vill ändå ha en STARK socialdemokrati…det är bäst för alla….men den måste in mot mitten och inte ut mot rödvinsvänstern!!!
- Därför ska Ulven bort!!!
mvh
Bertil
Vem är Ulvskog? Hon bor inte i min skog! :)
vilken Ulv då?? Var-ulv ;)

En ulvetets dum person