Politik iFokus

Politik

Etikettinfrastruktur
Läst 1573 ggr
Staffan
0

Bittert

Herregud så bittert det här måste kännas…:

"I flera år försökte Peter Backman få Botkyrka kommun och Vägverket att göra någonting åt den farliga korsningen. Men byråkratins kvarnar malde för långsamt. I tisdags förolyckades hans dotter, 15-åriga Josefin, på det obevakade övergångsstället."

>> Länk till artikeln på DN.se 

// staffan

CarlS
0

De ansvariga på Botkyrka kommun och Vägverket borde få sparken med omedelbar verkan!

De har en ung flickas liv på sitt samvete nu…

Men det kommer naturligtvis inte att hända.
Mina tankar går till flickans familj och hennes pappa som låg i så för att få till en förändring..

Det är så sorgligt, men livet är ofta det…

//CarlS

zzaga
0

Stackars människa.

Som vanligt kommer de att skylla på varandra hänvisa till utredningar och beklaga att det hänt , men det är ju inte deras ansvar osv osv osv… och i morgon har alla (förutom den närmsta familjen) glömt det hela och så är allt frid och fröjd igen.

Faxlin
0

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hanna--
0

Så fruktansvärt!

Och varför är det ALLTID så att det ALDRIG fordras eller utkrävs något ansvar från statliga och kommunala tjänstemän????Skrikandes

Jag skulle någon enda gång vilja läsa att X har brustit i sitt arbete och blir tillföljd av detta uppsagd!

Är jag primitiv och förskräcklig nu? Och allra först skulle jag vilja se Danielsson utslängd från UD! Sedan skulle jag vilja att HSAN började fungera!