Denna text utestänger oss medskärmläsare
Referat och citat ska vara i en avvikande stil från resen av inlägget som t.ex. kursiv eller understruken samt följas av källhänvisning.
Om man behöver taleko när man skriver så fungerar ovanstående inte
Detta är diskriminerig av personer med funktionshinder vilket är förbjudet
Ok, hade ingen aning om det. Ska genast rätta till.
Tack så mycket för påpekandet!
Hoppas det blir bättre nu.
Referat och citat ska vara i samma stil som resen av inlägget, men det ska tydligt framgå att det är referat eller citat samt följas av källhänvisning.
Jag tror faktiskt ingen skriver med kursiv stil eller liknande för att diskriminera någon.
Sara
Nej, precis som regeln inte infördes för att diskriminera någon utan för att förtydliga.
Beklagar verkligen att det fick den effekten!
Jag förstår inte riktigt vad som är förbjudet här.
Om jag skriver en text så är det väl upp till mig och jag vill kursivera eller fetmarkera vissa delar av texten.
#5 Det är just citat och referat som är reglerat. Helt enkelt för att det är viktigt att det framgår tydligt vad som är vad.
Det finns ingen regel för layouten på din egen argumentation, men alla måste ju få delta på lika vilkor.
Personligen tror jag att SvenA reagerade på den ursprungliga regeln att citat och referat skulle vara i en avvikande stil och var alltså redan reglerat. Det är den regeln och ingen annan jag har ändrat på.
Jag tror inteatt någon skriver med kursiv text för att diskriminera någon
Vad det hamdlar om är att vi som måste ha taleko när vi skriver inte har tillgång till verktygsfältet som ni som ser har tillgång till
Vi kan alltså inte skriva understrucket eller med kursiv stil eller andra saker som finns i verktygsfältet eftersom vi inte har tillgång till detta
Och att det är så gör att vi blir diskriminerade
så det har inget att göra med hur ni skriver
Okej, jag missuppfattade dig. 
#1 Jag tycker det räcker att sätta citat-tecken.