Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 1245 ggr
Pernilla
0

Nej till 2007

I Frankrike kan man protestera mot allt… Länk till artikel i DN

Faxlin
0

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ida
0

Herregud! Är man sysslolös så är man… :/

Det var kanske det vi skulle gjort på nyår ;)

Faxlin
0

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lisbeth
0

Ja det var kanske det svenskarna skulle gjort på nyår! Vi skulle kanske som i Frankrike utnyttja våra demokratiska rättigheter till att demonstrera lite mer. Tycker inte alls att det var urlöjligt, jo att dödförklara framtiden:) Men att demonstrera mot "tidshets" är väl inte så tokigt! Tidshets kan vara lika med överkonsumtion. Det är ju vi människor som uppfunnit klockan dvs att allt ska rymmas inom dygnets 24 timmar. Jag säger som Sven Wollter det var bättre förr innan vi uppfann tiden:)

Jag tycker att det verkar som om man i Sverige förknippar demonstrationer med vänsterfasoner:) oavsett VAD man demonstrerar mot. I demonstrationen mot klimathotet gick endast 300 svenskar trots att miljöfrågan nu är den viktigaste världen över. DET om något är konstigt! INTE att demonstrera och verka för demokratin! Dessutom vädret är emot det nya året och kommande år. De har så rätt så! Allt hör ju ihop tidshets, överkonsumtion, miljö. Det är ju det som forskarna försöker säga oss.

zzaga
0

4

Jag håller med visst är det bra att demonstrera.

Men se hur lite det hjälper (akassan). Hur många namnunderskrifter behövs det? När svaret ändå alltid är "men ni röstade ju på oss".

precis
0

#5 det är bra att demonstrera, om man har en åsikt som är relevant. Man kan inte först skolka i valet och sen säga att det blev fel.

Om alla soffliggare och blankröstare kunnat gå ihop så hade de mer än 1.340.000 röster… med ett par ströröster från M och S så skulle de vara sveriges andra största parti

(S fick 1.942.000 och M fick 1.456.000)

så det blir lite fel att gnälla i efterskott

Lisbeth
0

# 6 Jag kan gnälla eftersom jag röstade på miljöpartiet och tänker fortsätta med det. Va skönt att inte behöva försvara vad skit som helst Flört och övriga kan visst gnälla de med, de har rätt att ändra sig. De på soffan masar sig nog upp till nästa val ska du se.

jen
0

#7 vi får hoppas att de nött färdigt på sofflocket då.

även Kronblom reser sig ju ibland Flört

Lisbeth
0

# 8 Flört