Politik iFokus

Politik

Etiketträttsfrågor-integritet
Läst 1684 ggr
Halvdansken
0

Kostnaden för extremvänstern

Sydsvenskan har ett stort inlägg om kostnaderna för extremvänsterns "aktioner". Väldigt intressant. Läs också intervjuerna med de enskilda grupperingarna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AndersE
0

#0 Jo, tyvärr behandlas dessa grupper som politiska grupper istället för som kriminella vilket är vad de är.

Jag har faktiskt sett framträdande vänsterpolitiker inkl. socialdemokrater uttrycka sympati för dessa rörelser. Ofattbart!

En del av de problem vi ser i invandrarområden är i själva verket dessa "vänstergrupper" som använder invandrarna som alibi för sin lust att förstöra.

Den här mjuka linjen det talas om i artikeln tror jag är helt fel. Syftet med aktionerna är förstörelsen, inte att framföra ett politiskt budskap. I grunden vill dessa genomföra den klassiska kommunistiska revolutionen där borgarna ska förgöras. Att slå sönder människors butiker och hindra vanliga människors liv motiveras med att kapitalismen med våld ska förgöras.

Sara
0

# 1 Skulle gärna vilja ha källor till dina påståenden om de socialdemokrater som uttryckt sympati för anarkisternas handlande samt för att "vänstergrupper" orsakar en del av de problem i invandrarområden som du skriver.

Sara

AndersE
0

#2 Självklart ska du begära det. Jag ska försöka återkomma.

Jag kan börja med den andra delen:

Länk

AndersE
0

#2 Här är en källa till den första delen - länk

Sara
0

# 3 Jag tror att AFA åkte till Rosengård för att fortsätta det andra redan börjat. Hade det inte redan kastats sten osv på polisen så hade inte AFA åkt dit och fortsatt.

Kan passa på att säga att jag är emot AFA och allt deras handlande. Det är inte rätt väg att gå. Men jag kan förstå att personer känner vrede och att ingen lyssnar på dem i en del situationer. Speciellt över bostadssituationen i en del situationer.

Jag hyser ingen sympati med dem som exempelvis ockuperar hus men jag kan ha förståelsen för att de gör det.

Sara

Sara
0

# 4 Politik innehåller tyvärr mycket svärta ner andra moment och ju närmre valet vi kommer, ju mer lär vi få se av det.

Som motvikt till din länk (som jag anser inte är en källa utan propagande från Fp) kan du läsa här.

Sara

AndersE
0

#5 Tror du själv på vad du skriver?

AFA trodde att man kunde göra gemensam sak med invandrarna mot polisen.

Det var ju helt underbart att invandrarna jagade bort AFA och därmed markerade att man inte tillhör en kriminell vänster.

AFA och många andra inom denna extremvänster har precis den agenda jag skrev om i #1. Det vore ytterst klädsamt om Sahlin, Ulvskog och andra kunde visa upp en lika tydlig front som alla riksdagspartier visat mot Sverigedemokraterna.

Tyvärr lär vi istället få se mer av det stöd vi redan sett…

Sara
0

# 7 Ja, annars hade jag faktiskt inte skrivit det. Vilken dum fråga.

Naturligtvis trodde AFA att de kunde det, som jag skrev så hade de inte åkt dit och bråkat med polisen om det inte redan hade gjorts.

Sara

Vassna1
0

Tror du själv på vad du skriver Anders?

Halvdansken
0

Vad bråkar ni två om, Anders och Sara ni är ju överens?

Sara skriver Jag tror att AFA åkte till Rosengård för att fortsätta det andra redan börjat.

Och Anders skriver AFA trodde att man kunde göra gemensam sak med invandrarna mot polisen.

Det fungerade dock inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AndersE
0

#10 Kanske strid om påvens skägg?

Jag tror inte AFA brydde sig om var invandrarna stod åsiktsmässigt. Man såg helt enkelt en chans att utöva våld och förstörelse.

Möjligen trodde man att detta skulle uppskattas?

blombuketten
0

Det var mycket användande av ordet "tror" i denna diskussion. Är det någon som vet vad AFA var ute efter……egentligen? Eller vad partierna, lutade åt vänster. egentligen tycker om AFA, och om AFA verkligen har det stöd från vänsterorienterade partier som "tros" här ovan?

Vassna1
0
#1 En del av de problem vi ser i invandrarområden är i själva verket dessa "vänstergrupper" som använder invandrarna som alibi för sin lust att förstöra.

Snälla Anders försök att hänga med i nyheterna innan du öppnar näbben

Kyss

Du tror väl inte på fullaste allvar att det är afa som bränner bilar i Malmö eller vill införa sharialagar? Det är ju islamister mot muslimer och nu har muslimerna fått nog. Vad har afa med det att göra?

Vassna1
0

Första delen ska ej vara i fetstil. Jag har ingen aning om hur jag ändrar det och jag bder dig Anders verkligen om ursäkt att det har blivit så.