Mansmisshandel = Underhållning?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hade en manlig artist kommit undan med att göra en sådan här video där rollerna var omvända?
Mvh // Johan
Absolut, men de videorna kanske inte alltid hittar in i vardagsrummet hos folk. Manga av de amerikanska rap-artisterna sjunger om att sla sina bitches och later ofta som om de gar runt med en pistol i ena handen och pillenutten i den andra. Manga danslatar sjunger ofta om "slap that big booty" - kanske karleksfullt men texterna ovrigt uttrycker inte respekt for kvinnor sa tveksamt…samma fina killar hetsar ocksa mot homosexuella.

Läs ledande feministers debattartiklar - de är fulla med uttryck som gubbslem och gubbar. Det hade knappast fungerat åt det motsatta hållet…
Jag tycker själv att detta är ok, man måste vara bra vrickad för att tro att det är något annat än en lek med gamla fördomar. Det är konstnärligt starkt att bryta mot tabun och mönstr…
När representanterna hurrar och tjoar till texter som _"Snubbe, gubbe jävla man, _bäst du börjar springa för här ser du en_ kvinna som hatar dig så mycket, vi ska slita dig i stycken."_ på sin kongress…
Det handlar i alla fall inte om den avsaknad av könsorättvisor som jag vill ha…
//Zac
For ovrigt tycker jag att Pink-videon ar ganska kul och speglar ett ganska traditionellt porrigt scenario med rollspel. Sa lange rapparna far hallas pa topplistorna kan det val vara kul med lite mothugg?
Handlar inte Prodigys "Smack my bitch up" om ungefär samma sak? Oavsett tycker jag att det är osmakligt.
http://www.youtube.com/watch?v=yuUphbx-Tu0
Facecast gör en låt som heter Wifebeater.
Pink är en dålig artist utan någon egentlig talang. All kritik mot henne - gör misshandeln inte ens lustig som grabben i videon jag länkade. "Give me sum foodz" :D
Rätt skön video faktiskt, kul med lite nytt.
Ryck upp dig lite Elsy.