Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 1464 ggr
Maria
0

Rökning på uteserveringar.

Ska vi göra som i vissa länder förbjuda rökning på uteserveringar?

/Maria

blombuketten
0

Nej. Jag är inte rökare själv, men anser ändå att någon måtta må det väl ändå vara.

[ElisabethYL]
0

Nej, jag tycker vi har en bra kompromiss som det är.. (att man inte får röka inomhus på offentliga platser, om jag minns rätt)

Maria
0

Själv (som rökare)Skäms tycker jag att det är rimligt att få röka utomhus. Jag kan inte riktigt förstå debatten när man hostar och frustar åt rökare samtidigt som man sitter vid en uteservering vid en trafikerad gata och inte bryr sig om avgaserObestämd

/Maria

[ElisabethYL]
0

Där (som icke-rökare) håller jag helt med dig bumbleboo, tycker det är konstigt - men det handlar väl om att man "ser" cigarettröken på ett annat sätt..

Maria
0

Det värsta är väl i så fall alla fimpar som slängs överallt.

/Maria

elyse
0

Det borde vara upp till restaurangägaren, tycker jag.

Maria
0

#6 Jag tror faktiskt att det fungerar så redan idag att du som restaurang/cafeägare kan bestämma över din uteplats. Jag menade mer ett allmänt förbud.

/Maria

[ElisabethYL]
0

#5 Jo, fimparna är något som retar folk.. fast det borde ju gå o lösa på något annat sätt. Fast nu börjar det nog redan bli lite OT Flört

Halvdansken
0

Ska vi förbjuda allting överallt istället? Det går ju fortare.

Jag är sur och irriterad efter 9 dagar utan cigg nu.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

blombuketten
0

Det är bra Halvdansken……jobba på nu Flört.

Halvdansken
0

Buuööörrrrkk …..

35 år med cig. Det är tufft att inte ha en i handen.

Så JO för tusan!! Förbjud dem på uteserveringarna. Alla andra kan gott plågas lite också! Tungan ute

Hatar cancer och älskar vårlökar.

IdaT
0

Jag tycker att förbudet att röka inomhus på offentliga platser räcker gott och väl, är man så allergisk mot cigarettrök så kan man sitta inne, för där finns det garanterat ingen rök.
Och för att gå OT så brukar faktiskt jag som bor i by reagera på avgaserna när jag kommer in till stan, det luktar hemskt, men det skulle väl bli ramaskri om man förbjöd bilåkning i stan, men det är ett annat beroende det…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

elyse
0

#7 Jag menar fortfarande att det borde vara upp till restaurangägaren då jag inte tror på förbud. Egentligen borde det vara upp till ägaren gällande rökning inomhus också, tycker jag, men det är ju inte möjligt idag. Det får gärna vara skyltat på dörren till restaurangen vad som gäller så att alla vet. Gällande fimparna så är det såklart tråkigt att det finns människor som varken respekterar miljön eller andra människor, men sådana kommer man inte åt med förbud.

asvensso
0

Jag tycker att det ska vara forbud mot rokning pa en uteservering dar man serverar mat. Som icke-rokare vill jag ocksa njuta av att ata en bit mat utomhus nar det ar fint vader. Ibland ar det vindstilla och numera ar det mer an 50% rokare pa uteborden dit jag gar. Inget kul. Jag vill inte behova gomma mig i en mork bar pa sommaren for att folk tycker det ar coolt att roka i alla sammanhang. Om man roker kan man resa pa sig och gar ett par meter at sidan.

Manga rokare tar dessutom hansyn till varandra nar de ater men inte till de som just fatt in maten pa bordet bredvid. De flesta rokare vill inte heller rok i fejset nar man ater.

blombuketten
0

Jag är själv icke-rökare och tycker rök luktar pyton, men skulle aldrig tänka mig ett förbud att få röka på en utomhusservering. Jag upplever de flesta rökare som mycket hänsynsfulla nu för tiden. Inte bara mot varandra, utan också gentemot sin omgivning.