100 första dagarna med Reinfeldt
Alldeles strax börjar en dokumentär om den nya regeringens 100 första dagar vid makten (SVT2).
"Nyhetsdokumentär. Den nya regeringen har gjort en rivstart för att ändra på Sverige. Efter bakslagen i början drivs nu den borgerliga alliansens program igenom i ett rasande tempo. Målet har varit att på bara hundra dagar nå tydliga resultat i de viktigaste frågorna. Och viktigast av allt är sysselsättningen. Men hetsen skapar stora spänningar mellan partierna. Vad händer om man misslyckas? Reportern Peder Carlquist ger en närgången skildring av den nya regeringens första tid vid makten. Text-tv 299. Även 20/1." (www.tv.nu)
Inte missa! :)
jag såg den, den var väldigt intressant.
en undran fick jag, är de så överens egentligen som de påstår?
#1 Med tanke på siffrorna från valet… M27%, C7%, Fp7%, Kd7%
Reinfeldt är så illa tvungen att hålla dom sams, annars börjar väl några andra (det största svenska partiet) att ropa på nyval.
Jag tror helt klart att M bestämmer mest, med all rätt. M är större än de andra tre partierna tillsammans och får därmed mycket större inflytande i regeringen och vad den beslutar. Det verkar dock som att övriga är med på det och att de som jen säger verkar överens.
#3 det jag skrev var mest en undran OM de är överens som de säger ? 
#4 Det tror jag. :)
De kan ju inte vara överens om allt, för då skulle de lika gärna kunna slå ihop partierna. Det mesta är de dock säkert överens om.