Jordkällarfamiljen
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,971657,00.html
Vad tycker ni om detta då? Visst är det hemskt?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Oj ÅsaF!
Jag har läst de här artiklarna i Aftonbladet och tyckt att det är fruktansvärt. Först när jag läste ditt inlägg så blev jag irriterad och tänkte jaså minsann och var kommer uppgiften att de tackat nej till en lägenhet ifrån….nu skall man börja anklaga dessa stackars människor!"
Jag var på väg att börja skälla på dig
, men så såg jag att Aftonbladet någonstans i sina artiklar hänvisar till Gefle Dagblad.
Och där hittar man följande uppgifter:
Hjälten som hittade familjen var mammans bror, men det ville han inte kännas vid.
Gefle Dagblad ifrågasätter också huruvida familjen verkligen vistats tre dygn i jordkällaren,
Socialtjänsten i Gävle hade avslagit familjens ansökan om bostad, pappan hade överklagat detta i länsrätten men förlorat enligt länsrättens beslut från den 28 nov.
Gefle dagblad frågar sig om familjens agerande med att bosätta sig i jordkällaren inte var ett sätt att utöva utpressning mot soiclatjänsten.
Familjen har figurerat i länstätten ett flertal gånger, bl a har föräldrarna två domar mot sig i länsrätten för att ha överklagat att man förlorat sitt socialbidrag när man inte sökt arbete eller fullföljt anvisade kurser. Familjen har underkänt en lägenhet i Malmö för att den inte hade tillräcklig standard.
Och jo då Åsa har helt rätt det finns en artikel också om att familjen nu erbjudits en lägenhet i Gävle, men nobbat den eftersom den inte ligger på markplanet. Tidigare hade man nobbat en lägenhet i malmö föratt den hade för låg standard.
Usch, jag har svängt ifrån att tycka synd om den här familjen till att bli förbannad över hur de försöker manipulera media och kringgå regler . 
Bra Hanna, nu slapp jag! 

Audiatur et altera pars
ja, ibland bör man läsa allt innan man brusar upp 
jag blev också chockad först när jag läste de första raderna. men sen läste jag att de fått bostad som de tackar nej till, då blir jag bara förbannad eftersom de har barn. De vuxna kan faktiskt skylla sig själva. Men att utsätta sina barn för en sån situation är förjä'''gt
Tack alla för påminnelsen!
Man ska ta allt man läser i tidningar med en nypa salt. Kommer det från kvällstidningar ska man inte befatta sig med det överhuvudtaget!

Men lite kan man alltid skälla på tant ÅSa, hon är van….*retas* 

Historien om familjen i jordkällaren var bluff Historien med sexbarnsfamiljen som levde i en jordhåla i Gävle hade allt som medierna vill ha: dramatik samt en strid mellan en invandrarfamilj och sociala myndigheter. Det enda felet var att historien inte var sann.
>> Länk till artikel på SVD.se
// staffan

Audiatur et altera pars

Kanske folk börjar inse att Aftonbladet är en nöjestidning och inte en nyhetstidning?

Audiatur et altera pars

#11 Jo det kan hända att även seriösa tidningar skrev om jordkällarfamiljen men på ett mer försiktigt sätt. Aftonbladet och Expressen frossar ju alltid i elände med smaskiga bilder och sensationsrubriker vilket gör att när de har fel så blir fallet stort…