Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 879 ggr
TinaH
0

Mona Sahlin sa JA!

Och blev där med ny S-ledare.

DN

Jahapp…..detta ska bli himla kul och följa.Flört

Frågan är nu, ska man önska S "lycka till"´?
Och känna sig redan nu som som att Aliansen vinner nästa val?…Oskyldig

Hejja Aliansen!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Ida
0

Grattis Mona!

Och grattis Alliansen! ;)

Hon har dock bara sagt ja till kandidaturen än så länge, det är inte helt säkert att hon blir partiledare. Det lutar dock åt det…

/Ida

VARBERGARN
0

Neeeej inte hon den mjäkan ne de hade varit bättre om Tomas Boström hade tagit den posten Gråter

johan
0

Hua för Thomas Bodström. Han hade väl infört åsiktsregistrering och lagändrat bort möjligheten att rösta på något annat än (S). Han är ju Europas största Stora bror-ivrare i klass med bästa USA-stil…

Det kan ju vara terrorister som röstar på (M), så det är bäst vi bevakar allihopa…

Mvh // Johan

jen
0

Skrattandevem vet? hon kanske blir nästa statsminister??

hejja sossarna Flört

jen
0

kl 14.00 har Sahlin presskonferans

Bertil
0

Väldigt trist!! Jag tror att detta blir ett steg ut mot vänster…Ulvskog blir kvar…och det riskerar att bli ett svagare S-parti, vilket jag inte gillar alls. Ingen normal människa ser en "För-vänstring" som ett vinnande koncept…om så, så borde Ohly ha 25% av rösterna, minst!!

Detta kommer att gynna Alliansen där man kan försvara sin position med mindre ansträngning. Jag vill ha ett starkt S-parti och inte en "S-orti"

mvh
Bertil

jen
0

Ja, Ulvskog blir kvar eftersom hon är VALD i 4år  själv hoppas jag att hon INTE blir vald igen eftersom hon är lite klantig i sina uttalanden vilket är synd eftersom hon egentligen är duktig och kunnig.

Ida
0

#6 Bertil, varför ser du gärna att vi har en stark socialdemokrati?

#7 Ulvskog är väl inte folkvald i alla fall? Hon är snarare partipolitisk tjänsteman vad jag vet och borde kunna bytas ut när som helst. Eller avgå.

Bertil
0

Heeej Ida!

Jo jag ser en stark Socialdemokrati som viktig för att Alliansen ska tvingas skärpa sina sinnen…jag tror på stenhård konkurrens och att ingen mår bra av att "lulla runt" utan att känna konkurrens…själv har jag aldrig varit rädd för att tävla och jag tycker att man mår bra av det…fast vissa kanske anser att de tävlat för mycket…så detta får bli min högst personliga åsikt…men rent nationalpolitiskt, så håller mitt resonemang ;-)

Vad vi bevittnat till dags dato (nästan) är en i stort sett ograverad socialdemokratisk makt i 70år…och mot den bakgrunden tror jag inte att 70 borgarår skulle vara till gagn för Sveriges världsranking

…med en morbor som är bonde, så tror jag på växelbrukets fördel för att få bra utkomst från en jordlott. även om vissa grödor är mer ovälkomna än andra ;-))))

mvh
Bertil

jen
0

hon är vald av partiet

AndersE
0

Jag tycker Sahlin är väldigt duktig på att prata. T.o.m. jag lyssnar… ;-) Jag tror hon kommer att klara debatter bra, och hon kommer att få ut de budskap (s) har.

Jag är fortfarande tveksam till om hon klarar att hantera interna konflikter, om hon har förmåga att driva förändring.

Tydligen vill man bilda en stark ledningsgrupp. Det är förmodligen för att "stärka" henne, men det kan också bli så att hon kan bli överkörd?

Det ska bli spännande att se!

Ida
0

#9 Jag håller med om att konkurrens är positivt och sätter större press på partierna att verkligen lyssna på folks åsikter. Jag tror inte heller att 70 år av Alliansstyre skulle vara det mest optimala för Sverige, men tyvärr har vi, som du nämner, sett alltför lite politisk konkurrens i Sverige de senaste 100 åren.

Jag tror dock inte att Mona Sahlin är det säkraste kortet om S vill återta makten 2010. Men jag kan ha fel. Hon kan trots allt bli Sveriges första kvinnliga statsminister.

Bertil
0

Men det är ju det jag menar…Mona är för svag…det vore bra om hon kunde hota Alliansen 2010…det är ju det som är min point!!!
- läste du min #6 innan du svarade i #12?

mvh
Bertil

Ida
0

#13 Ja, jag läste inlägg #6 innan.

Min point är dock att jag inte tror att Alliansen kommer att vara så pass överlägsen 2010 så att S inte blir ett hot alls med Mona Sahlin i spetsen.

Konkurrensen är bra, men "högerblocket" har som sagt legat i lä om man ser historiskt. Därmed tror jag inte att S behöver stärkas så mycket enbart för att behålla den "glöd" Alliansen har nu.  

Jag ser gärna en Allians-seger även 2010. Växelbruk i all ära, men inte redan 2010… ;)

/Ida

precis
0

Alliansen består ju av 3 partier som svävar kring 7%, vilket som helst av dom kan komma att åka ut om det visar sig att politiken lyckas och Fredrik växer in i rollen som premiärminister… mindre än 3 år o 8 månader kvar till valet, mona!