Politik iFokus

Politik

Etikett: arbetsmarknad
Läst 1066 ggr
CarlS
0

TRÖTT PÅ JOBBET?

Känns ditt  jobb som ett riktigt skitjobb? Då kan du ändå glädja dig åt att det inte kvalar in bland världens värsta skitjobb. Enligt TV-kanalen Discoery är världens absolut värsta yrken sophämtare i Chinatown, kloakinspektör, grisfarmare och kycklingkönsbestämmare!
Undrar hur många kycklingar som hamnar i fel grupp efter en "trött dag på jobbet"? :)

Fast grisfarmare? Finns väl värre och tråkigare skitjobb än det eller?

AndersE
0

Många frågor. Jag svarar på den första:

Nej.

CarlS
0

Ett klart och rakt svar! :)

AndersE
0

#2 Allvarligt talat - jag förstod inte riktigt #0. Vad vill du fråga eller debattera?

;-)

Ida
0

Vi har ju kommit överens om att det inte finns några skitjobb! ;)

Det var vissst min egen åsikt, så det är bara hoppas på att man får jobb efter examen, annars kanske jag får lära mig att inspektera kloaker eller kycklingkön. Vilken helomvänding! :)

CarlS
0

Nej, var egentligen bara en liten nyhet från Discoery som jag ville förmedla…:)

Haha, kan inte se dig framför mig kravlandes i en kloak! :)
Du är värd ett bättre öde…

Ida
0

#5 Vi får väl se hur det går med arbetsmarknaden framöver. Framtiden ser kanske ljusare ut för kloakkravlare än för ekonomer, men förhoppningsvis inte. :)

CarlS
0

#6 Skrattande

jen
0

Jag är ganska nöjd med mitt arbete.

jag nämnde ordet "skitjobb" i en annan tråd, men ett skitjobb är för mig ett arbete med skitlön Flört

jag är glad att vi har folk som arbetar som "sop"gubbe eftersom det är så jobbigt att åka till tippen så fort som jag har fullt i soptunnan.

CarlS
0

Jo, vi ska vara rädd om våra sopgubbar.

Men det mesta skitjobbet måste väl vara förra tiders latrintömmare? Minns när jag var liten grabb hur några gubbar åkte runt i kvarteren och hämta upp latrintunnorna i utedassen för att åka och tömma dem.

Förekommer nog än på vissa ställen. Fast på landet förr i tiden använde man det ju även att gödsla potatisen med! Det är därför äldre människor aldrig äter potatisen med skalen på av förståliga skäl…

jen
0

#9  HUGHA! usch!  nu fick du mig nog att avstå från potatis ett par dar. hehe

AktieTrader
0

Jag trivs med mitt jobb och det är ett bra jobb tycker jag. Men jag är trött på ATT jobba.

CarlS
0

"Så ta med glädje ditt jobb fast du lider, snart får du vila i eviga tider" trallala! :)

VARBERGARN
0

Jag stört trivs med Åkarlivet. Glad