Everything Is Ok !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett bra sätt att få folk att tänka utanför de ramar vi matas dagligen med från våra tidningar och vår TV är det sätt som Charlie Veith och Danny använder sig av.
#0 ??? Förstår inte riktigt heller…?
/Maria
#0 Härligt!
De stela vakterna lyste upp. Övervakningssamhället riskerar att göra detta omöjligt i framtiden. Ska vi inte uppmuntra människors initiativ. Vi matas från media och tidningar. Rätten att höras och synas inom ramen för alla andras lika rätt är något vi bör värna om. Det handlar om individuell och kollektiv frihet och det är politik.
Det börjar redan i skolan. Det kommersiella tänkandet.
Man ska lära sig att PROFIT är meningen med livet.
Ju längre högerut på skalan, ju viktigare är profiten. Det märks då man infört profiten i vården, på skolan…genom sk. avknoppningar.
Man har köpt en skola för en mycket billig peng och blivit miljonär på kort tid. Ett för mig mycket främmande ocvh vidrigt sätt att utöva en politik. M.a.o. …en typisk moderatpolitik.
Kommer ihåg hur man från börshåll avslöjade att skola var ett av de mest lönsamma sätt att tjäna pengar.
Charlie och Danny vill visa på ett annat sätt att tänka…då den kommersiella politiken i vårt samhälle för med sig en rad otrevligheter.
En politik som tillåter tv-spel av den typen man ser i början visar ju på kopplingarna mellan affärsintressen och politiska intressen.
Att tillåta sådana tv-spel, som dessutom formar barnen i samhället är horribelt. Hur påverkar det barnens syn på vuxna? Och vad säger det om de vuxna. Jag är inte mycket för förbud….men i detta fall så tvekar jag inte. De ska absolut förbjudas
Kopplingen mellan affärsintressen och de politiska skulle vara öppet för insyn. De skulle överhuvdtaget inte tillåtas där man kan konstatera en negativ effekt för folket…..vilket inte alls är ovanligt.
Varför tittade du inte på hela Ida? Var det ointressant ?
Vi går in alltmer i ett övervakningssamhälle nu. Är inte det politik?
Nu kommer bodyscanners som vi kanske måste utsätta oss för om vi vill flyga. Man kommer alltså att bestråla oss. och kunna se nakenbilder på oss som man kommer att kunna lagra i en dator. Alla åldrar kommer att vara aktuella för denna åtgärd.
Man driver nu frågan i Europa och USA…ja, man har redan infört det på många platser….både i EU och USA.
Även i rättssalar….ett trafikbrott, och du kan bli tvungen att gå igenom en bodyscan. Så är det i USA idag.
Stämningen mellan människor ute i samhället….har inte det med politik att göra. Absolut….det har ju att göra med om vi är lyckliga med den politiska verklighet vi lever i.
Den stämningen skulle kunna bli bättre. Charlie och Danny sprider bra vibbar och får folk att må bra…OCH…får dem att tänka efter.
Naturligtvis kommer det alltid att finnas männioskor som försöker att stoppa ett dylikt tänkande då det kan hota en maktstruktur som anser sig ha patent på att styra och kontrollera människors tankar.
Så….visst är det politik !

"Även i rättssalar….ett trafikbrott, och du kan bli tvungen att gå igenom en bodyscan. Så är det i USA idag."
Och detta vet du?
I sadana fall vart ar denna bodyscan installerad?
---
I rättsalar i USA sedan 1½ år tillbaka. I de städer där man har rättsalar. Vet inte om det gäller alla rättsalar. Konstig fråga.

Da borde du veta att alla stader i USA har en rattsal?
Vart ar det som du fatt denna informationen, eller har du nagongang sett en body scanner?
---
Ja,bodyscanners förekommer alltmer på nyheterna idag efter den sk. kalsongbombaren. De hade en t.o.m. på flygplatsen i Amsterdam där han fick gå ombord utan pass, och utan att göra en bodyscan.

… och nu byter du till flygplatser som ar den _enda_ platsen dar det finns body scanners i dev civila varlden.
Men fragan ar fortfarande, hur har du fantiserat fram att det finns body scanners i rattsalar?
---
#4 "Vi går in allt mer i ett övervakningssamhälle nu. Är inte det politik?" JO, i allra högsta grad!
I USA, San Antonio, Texas, och Maryland byggs nu stora databaser som kommer att stå klara år 2015.
Där kommer ALL INFORMATION som 250 miljoner amerikaner ringer varje dag, all skickad e-post, alla webb-sidor de söker upp, alla brev de sänder iväg, alla data trailers (uppgifter om den enskildes vardagsliv), vilka böcker som lånas på bibliotek, vad man handlar i varuhus och bensinstationer; att analyseras i superdatorer och det sägs att skälet är att kunna ta reda på vem i landet som är terrorist eller som kanske kommer bli en sådan.
Källa är dalatidningen: Dala Demokraten
#9 Jag vet inte varför du alltid är så otrevlig mot mig charlie. Det har du varit från första början.
Har du lust att förklara det ?
Att bära på en sådan fientlighet är aldrig hälsosamt, då ditt tankeklimat skapar ämnen i din kropp som i sin tur inte är hälsosamma….så..lite vänlighet skulle inte skada.
Du ska veta att jag inte tar åt mig av din negativitet.
Jag är ledsen att göra dig besviken med att kunna backa upp mitt påstående….vilket också gör ditt påstående att flygplatser är det enda stället i den civila världen där det finns bodyscanners, felaktigt.
Du kanske skulle göra lite mer research innan du uttalar dig.

#11 Vem vet, jag kanske jobbar med/at foetaget som bygger body scanners vad har du for erfarnheter innom omradet? Du pratar om en installation av de ca 100.000 domstolar i USA.
Det ar inte fientligheter, men nar du gar pa som en mytoman. Jag tror nog att de amnen som du har i din kropp, att sprida logner ar som en sjukdom.
---
#12 Vad är det för lögner menar du .