Bra Borg!
Skönt att få klarhet i var vi står i den här frågan:
"Finansminister Anders Borg (M) ställer sig bakom det tyska initiativet till en europeisk valutafond, som ska fungera som stöd åt euroländer med budgetproblem i framtiden. Men det är inte aktuellt att Sverige deltar i fonden eller till dess finansiering, förklarade finansministern vid en pressträff i Rosenbad på tisdagen."
– Svenska skattebetalare har ingen anledning att vara med och betala till en europeisk monetär fond som vi inte är en del av. Det måste euroländerna själva hantera.
// Staffan

Mycket klokt beslut av Borg

Det skulle inte förvåna mig om vi tvingas betala det här ändå, genom EU.Om det blir så kommer jag sannolikt ställa mig positiv för ett utträde ur EU.
---
"De 16 länderna i eurozonen har gått med på att ge Grekland lån och lånegarantier för den händelse Aten inte klarar sina skulder och ber EU om hjälp, säger en källa i EU-kommissionen till The Guardian.
Eurozonens räddningspaket kan komma att uppgå till 25 miljarder euro, men Aten behöver bara i år 53,2 miljarder euro för att betala räntor och skjuta skuldberget framför sig."
// Staffan