En fråga om kommunalpolitikerna
Hur gör man för att bli en kommunalpolitiker? Förutom att man går med i det partiet man vill representera.
Finns där någon rekryteringsgång?
Är man för gammal om man är 63 när man börjar?
Jag har en speciell dröm som jag vill göra med min stad nämligen, när det gäller trafikfrågorna, har en del annat också på önskelistan.
Någon som känner sig manad att berätta.
Jag hade frågat det parti jag ville representera.
Jag har känslan av att de olika partierna har olika rekruteringsgång..
Om man jämför t.ex. (mp) och (s), så tror jag det är helt olika - (mp) är ett litet parti och då lär man känna varandra på ett annat sätt men i (s) tror jag man måste visa lite mer vad man går för…
Ja, heter man t.ex. Solveig Ternström kan man kliva in på riksdagsplats direkt och för vilket parti som helst…
# 3 - Jag tänkte just på henne. Hon bara poppade upp i riksdagen.
#4 Så där har du vägen klar. Se till att bli skådis med en lyckad karriär under sådär 40-50 år. Sen är det klart!

# 5 - Ja då är det bara att sätta igång. Vad väntar jag på? 
#6 Hur går det?
# 7 - Menar du skådespelarkarriären eller politiken? 
Tyvärr är det nog så att båda får stå undan för mitt måleri. Hade jag varit 30 år så skulle det kanske både kunna bli politik och måleri.
Och så håller jag på att öppna ny sajt 
Jag tänkte väl närmast på politikerkarriären, men tolkar ditt svar som att du inte hittat andra genvägar än skådisvarianten…
Jepp! Kreativa båda. Och jag brinner för detta och för min kommande sajt. Om jag ställer ut, kommer du då?