Hmm, för mig slog resultatet så fel som det bara kunde bli! Tvärt emot rakt igenom. 
#1 - Gjorde du både block- och partikompassen?
Jag tycker att det är bra att båda testarna finns så man först kan få ett hum om vilken "sida" man tillhör och sedan en inriktning på den.
#2 Japp, och bägge visade galet haha
Gjorde testen i onsdags, och vill minnas att den påstod att jag var blå sverigedemokrat
men jag skulle aldrig någonsin få för mig att rösta på SD. Rött eller blått är jag osäker på i dagsläget, men SD, näe kommer inte på fråga!
För mig stämde den väldigt bra. Hamnade långt från SD, M och PP. Utan låg närmast Mp, C, S vilket stämmer alldeles utmärkt.
På blocktestet blev jag röd.
Med vänliga hälsningar
Chess
Ett problem - som någon annan påpekade - är ju att frågorna enbart handlar om sakpolitik.
Läser man på (sd) hemsida ser man att det står en massa självklarheter som man skulle hålla med om om de presenterades som enskilda påståenden. Men läser man även sidorna med deras ideologi och principer så ryser åtminstone jag. Det ekar nazism lång väg. För mig är det dessutom uppenbart att (sd) "lull-lull" är just bara det. Deras vidriga "renhetslära" är det enda centrala i deras politik.
Å andra sidan vet jag människor som är så låsta vid en partisympati att de missar att se att vad de faktiskt tycker inte är något man sympatiserar med. Jag minns t.ex. en inbiten sosse på den tiden (s) ville införa löntagarfonder. Han, som de flesta, tyckte dessa var vansinne. Men han resonerade att han ändå skulle rösta på (s) för att de var så bra så att om löntagarfonderna verkligen var så dåliga så skulle (s) inte införa dem trots att de sa det…
#5 Jag håller med.
Detta test är givetvis säger givetvis inte vad du ska rösta på. Som det står i slutet av testet - något i stil med att testet inte har med frågor om allt och att man bör ta hänsyn till andra faktorer innan man röstar.
Valkompassen är omgjord - efter en del kritik - tidigare. Jag tyckte själv att den stämde bättre nu.
Tycker ni att dessa tester är n verklig hjälp eller bara en kul grej?
Jag tycker nog att det kan vara bra att göra testet och reflektera över resultatet. Det är lätt att låsa sig vid ett parti och inte hänga med på att de förändras.
#12 Inte mycket att fundera på med andra ord?
Eller ska du tänka själv också?
#13 Varför sa du inte DET till #8 också?
Jag tycker såna här test är jättebra. Jag rekomenderar alla att göra testen. Då koncentrerar man sig på vad DU SJÄLV tycker istället för tex man bli övertalad.
Här finns också test: DNs val- test
#14 Anledningen är att valtestet inte berättar om hur (v) ännu är ett kommunistiskt parti.
Jag tycker också testen kan vara bra - som komplement.
Enligt både DN och SvD är jag miljöpartist.
#16 Och enligt dig själv?

#17: Enligt mig själv ligger jag nog ideologiskt närmast (mp), men anser nog att (m) är det mest regeringsdugliga partiet. Helst skulle jag se en regering i stil med (m)-(c)-(mp) eller något sådant. (s) är i teorin bra, men verkar verkligen ha kört fast, både idémässigt och retoriskt.
Vad jag ska rösta på, om jag ska rösta över huvud, har jag inte bestämt mig för.
#18 Jag håller med om att man skulle kunna konstruera mer intressanta block än de nuvarande. Jag kan också förstå att det är svårt att välja. Allra svårast måste det vara att vara "liberal" miljöpartist.
#18 Jösses vad vi tänker lika där
Förutom att jag faktiskt har bestämt mig för att rösta på Miljöpartiet med allt vad det innebär
/Maria

Jaha, enligt valkompassen så ska jag rösta på vänsterpartiet. Hela 65% hamnade där, på andra plats Fi och som trea Mp. Rätt intressant för enligt den andra, DN, hamnade jag på 66% för V, 61% för Mp och 46% för S. Fi är väl ett parti jag aldrig ens funderat på
. C låg också bra till för mig tydligen.
Och ja, jag tänker själv också.
#13 haha… jodå, jag tänker så det knakar… vet ej än vilket parti det blir, men det blir det rödgröna blocket i a f

#22 Har du tänkt så ska du så klart rösta efter det!

Jag blev sverigedemokrat, därefter vänsterpartist! 

.
Blev vänsterpartist som tvåa jag å.