Politik iFokus

Politik

Etikett15-politiska-partier
Läst 3188 ggr
JohannaEkroth
0

Riksdagsvalet

När de räknar röster efter valet på söndag, räknar de ihop de blå partiens röster mot de röda pertiens röster för att se vilken regering som kommer att styra? Eller är det partierna var och en för sig?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lumac
0

Alla partier räknas var för sig.

JohannaEkroth
0

Jag kan öppet säga att jag vill rösta på Vänstern och då vill jag också att röd-grön regering ska vinna valet.

Oftast är det ju moderater och sossar som leder valen. Borde jag rösta på sossarna för att öka chansen att det blir rött som styr?

Och detta antar jag är det valet jag gör när jag väljer till riksdagsvalet? Korrekt?

Tycker detta är en soppa….

Alexej
0

Fast de behöver ju rösterna från miljö och vänster. Så du kan lugnt rösta på vänster.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Då ökar också chansen att få en vänsterminister med i regeringen - om de nu vinner.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JohannaEkroth
0

Tack för era svar. Skrattande Då blir det Vänstern.

AndersE
0

#5 Eftersom inget tyder på att något av de rödgröna partierna ska åka ur så är varje röst på något av de rödgröna partierna en röst på en rödgrön regering och då bör man rösta på det parti man tycker bäst om.

Det vanligaste är annars att rödgröna väljare röstar på (v) för att säkra att de kommer över 4%-gränsen.