20% röstade inte...
…vilket betyder att var 5:e svensk skiter fullkomligt i om SD finns i riksdagen eller inte!
Få saker gör mig så arg som människor som inte röstar! Särskilt vi kvinnor borde vara extra måna om vår rösträtt, eftersom vi inte har haft den så länge. De som inte röstade har precis gett bort sin rätt att klaga de kommande 4 åren…
Skrämmande! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 Ja, visst är det?
SD kom inte till makten för att några % röstade på dem, utan för att 20% struntade i att ta ställning.
På ett sätt förstår jag dem som inte röstar. Om de inte har någon åsikt om något ska de då rösta på SD? M? S?
Jag anser att om man vet vad man vill, då röstar man på det man vill, vet man inte, men ändå vill visa sitt missnöje, då röstar man blankt. Jag klandrar inte dem som inte röstar. Det är ingen skyldighet, men dock en rättighet.
Fast ni kanske tycker att dessa 20% hade röstat på SD?
#3 Jo, jag tycker det är en skyldighet att rösta. Åtminstone så kan man, som du säger, rösta blankt.
Jag tror ändå att alla människor kan välja mellan rött och blått utifrån vad de vill ha för samhälle.

80% röstdeltagande är ett bra resultat faktiskt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Framförallt är det oftast de som klagar sedan.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Jo, man kan ju tycka det, absolut! Jag bara sa att det inte är så, alltså inte att man är skyldig till det. En viss skillnad.
Och jo igen, många vet vad de vill på ett ungefär, jag fick iväg en igår att rösta fast denne påstod att man gör ju ingen skillnad ändå, det blir ju ändå M igen.. så denne tänkte ju avstå.
jag tycker de e tråkigt att inte fler röstar men som #5 skriver så är faktiskt 80 % mycket.
#4 Jag känner då dom som röstar men inte vet skillnad mellan rött & blått. Många vet inte ens vad pertiet dom röstar på står för riktigt har jag märkt. Dom vill inte ens prata om det. Är inte intresserad av o veta. Orkar inte fördjupa sig. Säger att det där det får andra som vet mer ta hand om.
#9 ..men att dom ändå röstar (fast dom inte vet riktigt på VAD). Tex En person röstade på kd för hon har fått ett barn. Förut röstade hon på miljöpartiet. En annan person röstar på C för typ att han föräldrar alltid har gjort det tolkar jag det som. Han har inga argument. Men han är tex mot att alla ska betala lika skatt, han tycker rika ska betala mer.