SD:s register hackat
Det är väl inte undra på att SD får röster när folk beter sig på detta vis. Hoppas på strängt straff för dem som gör så här!

Ja jösses, man kan ju undra hur en del är funtade.
Sånt här med hackande och utläggning av personliga uppgifter på internet borde ge några års fängelse, det är allvarliga saker tycker jag. Sen spelar det absolut ingen roll vilket parti det gäller!
Det är intresselistan inget mer, tyvärr. Det betyder inte att de är SD-anhängare.
Men intresant ändå att se vem som finns med från staden här.
Edit: Borttagen länk
Mycket rök om inget!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
I den listan finns ju också motståndare med som bara beställde infomaterial.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Spelar ingen roll, man får inte publicera personuppgifter, och dessutom finns det kommentarer från dem också.
Nån måtta får det väl vara i häxjakten, nu blir jag väldigt upprörd.
Den här listan är ingenting. Det är tidningar som bara har gjort en stor grej av det.
#6 Men snälla du, läs kommentarerna.. det finns folk som kan tänka sig att jobba för sd, och såna hänger du ut? Sen om andra gör det, det gillar jag inte heller, men att du gör det här och försvarar det, sånt blir jag inte glad över.
Vad är syftet att lägga ut länken?
Kopierat från AB:
"Det första brottet är att man brutit sig in och tagit information från SD, det andra är att man publicerar den här privata informationen på nätet, det är ett brott mot personuppgiftslagen. Lagen säger dessutom att politisk information och facklig information är bland de två saker man ska värna mest om."
Usch, jag tycker hemskt illa om sånt här!
Man ska inte behöva bli uthängd pga sina politiska åsikter!
Den här sortens lagbrott utgör ett hot mot hela samhället! Det är extremt allvarligt i mina ögon.
Tycker Sd´s framgångar är allvarligare…
Om detta är tillåtet så kommer jag aldrig mer att skriva på denna sajt.. 
Jag har frågat på annat forum om man kan anmäla sådana här uthängningar med länkar till personuppgifter. Bra att veta innan för många hinner läsa.
Den listan är tillgänglig på många sajter och knappast en hemlighet!
#12 Men det gör ju saken bättre? Att föra det vidare??
#10 Det är sådana som du som folk ska vara rädda för också tror jag.. inte bara sd.
Det är inte listan som är upprörande för där finns också motståndare med. Det allvarliga är hur tidningar skriver om det: SD´s register hackad??
Och att det finns folk som du som direkt skriker efter hårda straff utan att veta mer. SD är f.ö. för dödsstraff i Sverige….
#15 Utan att veta mer? Det som är upprörande är att du hänger ut folk, med personuppgifter och att du inte förstår det. Vet du hur många ungar som kan bli mobbade nu för din skull?
#10 Hur kan SD's framgångar vara allvarligare än ett lagbrott?
Jag kan inte i mitt liv förstå att så många är villiga att tumma på lagar och mänskliga rättigheter bara för att de inte håller med om SD's politik! De som gör såhär är precis lika illa som SD!
Vi som ogillar SD borde inte skrika ut vårt hat och stänga ute dem som röstar på SD. Istället så bör vi öppna upp för diskussion och i sånt fall säga "vi är inte som er, vi respekterar ALLA människor!"
Man kan för tusan inte vara emot något när man svarar med samma mynt!!
Jag respekterar inte alla människor!!
Respekt är något man måste tjäna sig till. Jag har varken respekt för Hitler, Mussolini eller stalin. Har ni?
#18 Jag respekterar Sveriges lagar och de mänskliga rättigheterna.
#18 Nu pratar vi väl levande människor? Men visst, det är lätt att hänga sig kvar i historien..
Men en sak håller jag med dig i.. jag har inte heller respekt för alla människor. Inte nu längre.
#20 Vad är logiken? Inte respekt för döda människor men respekt för levande människor?
#19 Precis! Bara att mänskliga rättigheter borde gälla alla oavsett nation.
#21 Nu läser du in helt andra saker här.. 
Tror bestämt att jag slutar diskutera med dig, det känns inte speciellt givande.
#21 Ja, det har du rätt i! 
Men tyvärr så har du förbisett den lilla detaljen att om det ska gälla alla så gäller det även de människor som röstade på SD.
Om man börjar göra undantag i lagarna så blir man inte bättre än en rasist. ALLA förtjänar sina mänskliga rättigheter och ALLA måste stå till svars inför lagen.
Låt kärlek vara en morot för SD's väljare att tänka om, och låt piskan ligga för en piska springer man inte emot utan bort ifrån… Vi kan inte tvinga människor att tänka om, men vi visa att vi tillhör en mer tolerant och kärleksfull sida.
#23 jag försöker… tyvärr har en del av mina vänner röstad på SD. Men jag gillar de ändå.
#24 Jag har också en hel del vänner som röstade på SD. Det hjälper inte att (som en annan vän faktiskt gjorde) ta bort dem från facebook och uppmana andra att frysa ut dem. 
Skapa en diskussion och uppmana dem att ta reda på mer fakta om SD! Jag förstod inte heller till fullo hur pass allvarliga SD's åsikter är förrän nära inpå valet och även efter valet, när jag bestämde mig för att ta reda på mer fakta. Annars kan jag ju inte argumentera emot dem, och det är just argument emot som funkar i sånna här lägen.
De har en väldigt städad yta nu - som en varg i fårskinn…
Men vet du vad som är intressant? De flesta jag känner röstade inte på dem för att de är emot invandrare eller så, utan för att de tycker att SD har behandlats illa!
SD hade bara en liten lägereld innan vi andra kom och skvätte ut tändvätska! Det är vårt fel att de har blivit så stora.
#24 nej, gillar inte heller uppmaningen att ta bort de från vänlistan. Utan jag diskuterar och försöker begripa.
Det här är en typisk inlägg på min FB-sidan (han har godkännt att jag lägger ut texten) :
Jag röstade på sd till riksdagen för att jag anser att det är bland dom viktigtaste frågorna för mej, och nej ja är inte rasist och jag tycker faktiskt synd om många av dom som kommer hit för dom har haft ett rent o skärt helvete redan. Men… de behöver hända nånting nu, för folk har ledsnat på uppförandet hos en liten del ( långt ifrån alla som kommer hit ) när man hör o läser allt som oftast att de e bilbränder i rosengård o de kastas sten på ambulanser o liknande. Man hör aldrig nåt om dom som sköter sej tyvärr(!) De ja vill se är att man får gärna komma hit, men de ska ställas krav på dom! Ett upprepande antal brott och dom ska på första bästa plan hem igen, men de ska inte drabba en hel familj utan bara den enskiljde ( klart det drabbar familjen men de ja menar är att inte alla ska skickas hem på grund av nåt som en har gjort) de e så jag tycker och de står jag fan för med.
---------
Jo ja kan inte säga annat än att jag tvekade vid båset. Jag vill absolut inte att sd ska bli större än dom är nu, men samtidigt e jag trött på att de är ett sånt fjantande hos övriga partier vad gäller dom frågorna. Önskade att de fanns ett parti med lite mer "mänsklig inställning" i men som drev samma frågor hårt
#26 Mycket bra skrivet!
Det finns en sida hos SD som jag håller med om, och det är att vi inte ska ta emot fler människor än vi har kapacitet för.
Man kan inte bara ta in människor i landet och sen dumpa dem på valfritt ställe och avsäga sig allt ansvar för dem! Det är inte humant utan motsatsen.
Tyvärr är det väl så att problemet finns för att andra länder tar emot så mycket färre flyktingar än vi gör. USA startar ett krig och sen låter de oss "städa upp resterna" i form av psykiskt trasiga människor.
Om krigen minskade så skulle även antalet flyktingar minska. Om alla länder tog emot ett rimligt antal flyktingar beroende på landets ekonomi, storlek och övriga population så skulle vi kunna hjälpa fler och ge fler bättre möjligheter. Man måste gå till källan av problemet.
Alltså: Bekämpa krig och främlingsfientlighet så kommer antalet flyktingar i Sverige att minska!

Verkligen idiotiskt av de ansvariga.
Sådant här visar ju att SDs "motståndare" är värre än SD.
Det för inget gott med sig..
#28 Sådant här visar ju att SDs "motståndare" är värre än SD."
Nej, det visar att det finns människor generellt som inte respekterar lagar eller demokrati.
Det säger inget alls generellt om motståndare till (sd).
Hade det blivit samma upprör när MP´s íntresselistan hade kommit fram? Knappast. Så om SD ska vara en seriös och rumsren förening då borde väl också medlemmar inte skämmas för att deras namn har blivit publik. Eller kan de inte stå för det?
Kopierat från datainspektionens hemsida:
Harmlös information får publiceras på Internet utan den registrerades samtycke. Vad som är harmlös information måste bedömas från fall till fall. Utgångspunkten bör vara hur den registrerade kan uppleva publiceringen. Tänk på att inte alla har samma uppfattning om vad som är integritetskänsligt! Om du är osäker är det en god regel att inhämta samtycke.
Känsliga uppgifter, det vill säga uppgifter om etnisk tillhörighet, religiös övertygelse, medlemskap i fackförening och även uppgifter om hälsa och sexualitet får normalt inte publiceras utan samtycke.
#30 Det handlar inte om det. Jag skulle bli förbannad om samma sak hände MP's eller PP's lista trots att jag står för att jag gillar de partierna.
Det handlar om att jag inte gillar register som handlar om människors åsikter, religion eller liknande. Man måste inte berätta vilket parti man röstar på - för väldigt många är det privat! De har rätten att hålla det privat också.
Dessutom så är det även en säkerhetsfråga. Många från SD riskerar att utsättas för våld! Även om det finns stolta SD-röstare så kanske de inte vill bli dömda pga det i arbetslivet t.ex? Gud ska veta att det finns saker jag också gör (och kan stå för privat) som jag inte vill att min arbetsgivare ska veta om mig!
Listan är uppenbart till för att hitta de som har kontaktat SD. Det skrämmer mig något otroligt ska du veta…
Dessutom, var det inte så Hitler började? Med att registrera alla judar.
Idag finns väl knappast hemligheter längre. Din inkomst är lätt att kolla, allt du har skrivit på internet. Jag kan läsa din blogg utan att du märker det osv.
#33 Javisst, men fortfarande: Om du får löftet att inga uppgifter ges ut till någon annan så ska det vara så också.
Sen skrev jag inte om inkomst utan om åsikter och religion. Att föra register över en specifik grupp är inte okej!
Då är inkomsten mindre helig än politisk inställning? 
Jag tyckte det var otroligt när jag kom till Sverige att vem som helst skulle kunna veta hur mycket jag tjänar. Det är absolut tabu i andra länder!
Och jag vet inte om SD hade löfte att inga register skulle komma ut.
#35 Självfallet är den det. Inkomst handlar inte om privatlivet. Det gör däremot politisk uppfattning och religion t.ex.
Utifrån sån information så kan man gruppera människor, som Hitler gjorde med judarna.
Sen tycker jag att det är ganska galet att det ska vara så lätt att få information om vad folk tjänar, men det är en helt annan diskussion.
För övrigt kan man helt klart ifrågasätta den transparens som många saker har här i Sverige. Varför är det självklart att min inkomst ska kunna kollas upp?
EDIT: Nu såg jag att EmmaJo gjorde det här tillägget i slutet av sitt inlägg. Så jag får sätta på mig dumstruten för att jag skriver innan jag har läst färdigt.
Hur kul är det att veta vad någon tjänar
Jag är förundrad över att tjänsten faktiskt används.
/Maria
#38 Antagligen den svenska avundsjukan. Eller får man säga så nu? Den allmänna avundsjukan kanske låter bättre. Kan inte heller förstå att folk är intresserade av varandras inkomster.
"I många länder betraktas valhemligheten som central i allmänna val: vem man röstar på skall inte kunna få konsekvenser annat än genom vem som blir vald. Valhemligheten kan hotas dels genom olämpliga valprocedurer, där valfunktionärerna kräver att få se valsedeln eller på annat sätt har möjlighet att koppla ihop en viss valsedel med en viss person, dels genom möjlighet till socialt tryck. I en del länder (till exempel Finland) måste var och en fylla i sin röstsedel ensam i valbåset och en ifylld röstsedel som visats får inte läggas i valurnan." (Wikipedia)
Jag tycker redan att det tas alltför lätt på valhemligheten i Sverige och att något partis uppgifter läcker ut är mycket allvarligt. Det är ett hot mot demokratin och handlar inte ett dugg om att "våga stå för sin åsikt" och hade inte varit mindre allvarligt om det handlat om något annat parti. Även dem som av någon anledning inte kan eller vill stå för sin åsikt inför allmänheten ska ändå kunna lägga sin röst på vad de vill. Det är bland annat det som skiljer en verklig demokrati från en skendemokrati.