Boken om kungen
Ska du läsa den?
Varför?
Jagska försöka läsa den, jag läseraldrig annars, men nu är jag allt nyfiken!
Tänker inte läsa den, är totalt ointresserad. Ser det som om någon vill tjäna pengar på skvaller om vår kung. Skvallerpressen har nått bokform för längesedan, vägrar sponsra detta genom att köpa dessa böcker.

Jag kommer heller inte att köpa den, det jag har sett i kvällstidningarna så tycker jag det är smaklöst.
Kungen är tydligen en festprisse (eller var, nu är han ju lite halvgammal) och givetvis får han o hans kompisar smyga runt lite, det funkar ju inte för honom att gå till Stureplan o ställa sig i kö.
Han har fått lite för mycket att dricka - jaha, vem har inte det?
Klubbarna kan ha lite skumma afärrer som knark, prostituerade osv. Det tror jag alla nattklubbar har. Gäster eller personal. Mycket svarta pengar i den branschen.
Han har småflörtat med nån ung dam nångång. Vilken karl har inte gjort det? Jag undrar om det gått så långt som till otrohet.
Nä, det ger mig en dålig smak i munnen - spekulationsskrivande.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jaghar beställt boken faktiskt. För mig ärdet inte värre än att läsa historieböcker om konungarsom gjort det ena ochdet andra.
#1 Hurmånga vill inte tjäna pengar på kungafamiljen? sebara på alla souvenirer mm som säljs överallt. Och är dennabok faktaenligt så ser jagdet inte som skvaller.
Är man enoffentlig person så fårman nog ståut med sådant.
Och är dethelt åt skogen med faktani texten, sålär det nog bli konsvekvenser.
#2 Nuhar de ju källor, dekan ju inte bara skrivanågot rätt uppoch ned..
Jag skrev att man vill tjäna på skvaller om vår kung. ***Redigerat av moderator***

#4 ***Borttaget av moderator***
Nej jag kommer inte läsa boken, jag är inte speciellt road av skvaller, varken vad gäller kända eller okända.
Detfinns många som tjänar pengar påskvaller på kungafamiljen och kungen själv.. och med souvenierer och mm så menade jagäven tidningar ochdär ingår även skvallertidningar.
#6 ***Borttaget***
Boken om Kungen ser jag som totalt ointressant.
Hade det varit en självbiografi skriven av Kungen själv så hade det varit av ett annat intresse.
#3 Du kan väl knappast jämföra det med att läsa historieböcker?
/Maria
#8 det ärmin åsikt. Så jo, det kan jag. Du gördet inte.
Man kan väl ändå inte jämföra en bok som inte har några källhänvisningar (en inbunden sladderblaska) med en historiebok.
Undra på att folk får saker och ting om bakfoten och går på vad som helst
/Maria
#10 källor finns tydligen somäven ställer upp och vittnarom det skulle blirättegång. Du kan ju intesäga att manintekan jämföra, men jo,det är precis vadjag gör. ;-)
Nu kanske vikan återgå till trådfrågan? Istället för attklanka på mig menar jag..;-)
#11 Det är just trådfrågan vi diskuterar om jag inte fattat fel.
Jag pratar om varför jag INTE ska läsa den och du varför du ska läsa boken.
/Maria
#12 Jadå dina åsikter harjag sett och motsäger inte dem pånågot vis. Det jag motsätter migär att mina åsikter inte respekteras.
#12 Jag respekterar dina åsikter men jag kan inte hålla med dig.
I en diskussion så brukar man argumentera varför man tycker si eller så.
Det blir ganska platt om någon skriver "Jag tycker så….Jasså, det tycker inte jag." Slut på samtalet.
Det leder liksom ingen vart och tråden blir då ganska meningslös.
Jag trodde faktiskt att du hade ett intresse när du undrar i din tråd "Varför"?
/Maria
Vino nu blir jag lite förvirrad
Så här skriver du på en annan sajt där du ställt samma fråga
Sen, om allt är sant eller inte,det är en annan sak… Det är väl somatt läsa vilken tidning som helst,man får ta det med en nypa salt.
På denna sajten jämför du det med en historiebok.
/Maria
Tänker Inte läsa köpa boken..
Har aldrig lyssnat på hörsägen o sen så är det så gamla hörsägen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#15 Ja, ochvad gäller historieböcker såtror jaginte på allt där heller.. bibeln är en avdem, en historiebok, den största, och förmig så är deten otroligt osannhistoria. En saga.
Och attjag jämför detmed en historiebok verkar reta dig otroligt. Hurmånga böcker/historier finnsdet inte om kungarsom har levt ett viltliv, fester osv?
Senkan du ju diskutera på den andra sajtenistället för att blanda inden på politik?
Och nej, du behöverminsann inte hålla medmig, det är det ingen som kräver!
Jo, jag är intresserad av varför manvill läsa, eller inte. Och om dunu repekterar minaåsikter,varför tjata om att "mankan ju inte jämföra". Skriv istället, jag skulle inte jämföra" det blir en annan mening. Eller inte skrivanågot alls om min jämförelse.
Detta är liksom inteen diskussion varför denena tycker si och så,utan mer en "undersökningstråd" Varför läser man ellerinte?
Hur enkelt som helst! 

Bibeln är en religiös skrift med utvalda berättelser som är nerskrivna efter att ha cirkulerat som muntliga berättelser i flera tusen år ibland (GT). Det går knappast att jämföras med en historiebok. Även om vissa saker säkert är sanna.
Du verkar blanda samman begreppen historia (saker som hänt en gång i tiden) med historier (berättelser, sagor).
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Den här boken om kungen verkar vara mycket uppförstorad vad det verkar som när jag har lyssnat på sambon som har tittat på dom flesta TV-program som har handlat om nämnda bok. Andra delen av boken handlar om att kungen hade lite väl (som en kan tycke) vilda fester i sin ungdom, men det är väl kanppast någon hemlighet. Så om en väntar sig några skandaler så blir en nog ganska så besviken. Däremot kan det vara intressant att se att även en kung är en vanlig mäniska med både för och nackdelar.
Jag vantar tills den finns i pocket-rean och da kommer jag nog att lasa den. Jag ar lite nyfiken nu pa vad det faktiskt star i boken och inte vad tidningar och folk ikring mig tycker om den.
Jag laser det mesta - historisk och politisk facklitteratur, romaner, pesi, noveller, nyheter…och skvallerblaskor ibland. Kan val vara lite skoj.
Jag struntar fullstandigt i och kungen ar eller har varit en festprisse. Kul for honom att han har vett att roa sig. Han har ingen makt att missbruka. Mycket mer suspekt da med politker som far bjudresor, tennisbiljetter eller beter sig oetiskt. De har makt och inflytande och missbrukar det.

Jag har också förstått att dessa tillställningar är knappast relevanta för hans liv under 2000 talet. Har han tabbat sig som ung så tycker jag det är bara SKIT att dra upp det nu.
Han har hela sitt liv varit en påpassad kändis, och som kronprins var de de som gottade sig bl.a. i hans lässvårigheter.
Ska han granskas så ska det vara aktuella händelser, och sådana där han har ansvarat för missar och t.ex inte utrikesdepartimentet givit honom felaktiga upplysningar som sedan drevet gick i massmedia.
Jag har rensat lite i tråden och hoppas vi nu håller oss till ämnet 
Nej, jag kommer inte läsa boken av den enkla anledningen att jag inte har tid att läsa allt som kommer ut…
Lägger in en länk till en recension.
Kommer inte att läsa den, jag struntar väl i honom ..