Politik iFokus

Politik

Etikettvård-och-omsorg
Läst 623 ggr
Sandra76
0

Handikappades rätt

Skrev en tråd i konsumentmakt…vilket kanske inte var rätt..men, men

Har jobbat som personlig assistent, och tycker att det är sjukt hur handikappade blir behandlade ibland.

Det är även svårt att jobba som personlig assistent.

Nu vet jag bara om de incidenter som hänt med de jag har haft som brukare, så det finns nog en hel del orättvisor här ute i landet.

Dela med er, så delar jag med mig ;)

jen
0

jag har arbetat som personlig assistent. det var inte guld och gröna skogar precis.  vi anställda fick hela tiden kämpa för den boendes rätt att må bra och få den vård h*n behövde.

dom som bedrev denna verksamhet såg bara pengar och glömde bort individen.

Sandra76
0

Det kan nog vara så många gånger:(

En jag arbetade hos kunde inte prata,,,,gissa om det då är lätt att köra över!!

Man är väldigt kluven, men vill förbättra ens egen arbetssituation, samtidigt som man vill ge brukaren ett lätt och drägligt liv…

Engla
0

Jag jobbar på ett gruppboende och som ledare för en tidning som görs av tjejer och killar med olika funktionshinder. Vi stöter på en hel del patrull, men samtidigt tycker jag ändå att människor med funktionshinder blir mer och mer delaktiga och integrerade i samhället. Självklart är det en bra bit på vägen tills de kan bli det fullt ut, men det händer i alla fall lite…

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sandra76
0

Ja, mycket beror på att de nu lättare får bo själva i olika utsträckningar och det bidrar till att samhället måste ta hänsyn. Men många gånger så lyssnar de med huvudet på sne och håller med, men inget händer eller görs för att förutsättningarna ska bli bättre.