Själv skulle jag inte gråta om Thomas Östros blir utbytt.
Det som är mest skrämmande är att det finns inget bakom dessa. Berit Högberg eller Pärsinen är väl tänkbara, men okända. Håller med Lotta Grönning som skrev i expressen idag. När de tysta ner EU motståndarna och rensa i partiet på 90-talet. Det får man lida för idag.
Man kan nog säga att de i dagsläget får lida för att de haft samma personer på ungefär samma poster för länge. De hade tjänat på att kontinuerligt lyft fram nya personer, speciellt via ungdomssektionen. På Debatt i torsdags var det uppenbart att deras ungdomssektion inte verkar ha någon direkt förankring i partiet. Tråkigt, och man ser resultatet i valresultatet.
Vem tror ni blir efterträdare?
/Maria
#6 Om jag fick välja skulle jag välja Pagrotsky, faktiskt. Men jag har ingen aning om vem det kan bli.
Jag föredrar Raimo Pärsinen från Gävle, han verkar inse vilka problemen för socialdemokraterna är.
Felet med socialdenokratin är att dom har glömt bort sin idiologi och varför partiet en ggång startade och för vilka man ska vara till för
Någom given partiledare fins tyvärr inte så vi får se vad som hämder
Jag skulle nog välja Leif Pagrowski, om jag fick möjligheten - tror han är den bästa "kandidaten"…
Men, jag tror alla partier skulle tjäna på att ha en rotations-princip (ungefär som mp har), då skulle nya persommner få chansen att komma fram och man skulle ha fler erfarna kandidater att välja mellan…
#10 Jag tror du har rätt, tyvärr..