Hemlösa (film)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo mörkertalet finns, skolungdomar hittar dem i alla fall.
Det finns i andra kommuner också:
hemlösa": 167 artiklar
Sista sidan Nästa sida Visar sida 1 av 17
Hudiksvall C – 12 januari 2010
Var sover våra systar?
Hudiksvall C – 20 augusti 2010
Hudiksvalls Natthärbärge rustar för vintern.
Hudiksvall C – 17 december 2010
Jakobskören bidrar med 15000 kronor till Hudiksvalls hemlösa.
Jakobskören bidrar med 15000 kronor till Hudiksvalls hemlösa.

#1 Intressant att du hittade så mycket om hemlösa i Hudiksvall.
Det var dessa jag skrev om i en annan tråd när jag berättade om folk som åt och sov i containrar utanför McDonald's. Man tror inte att det ska vara så många hemlösa på så här pass små orter, men det kanske är just för att det är en liten ort som problemet finns i sådan omfattning. Större orter har ju oftast en helt annan vana att hantera denna problematik och har säkert även fler härbergen.

Nu har jag pratat med en kompis om en bekant som bor hos olika vänner. Jag undrade varför hon inte bor själv eftersom hon i alla fall är i 30-års åldern. Då kom det fram att hon har betalningsanmärkingar så hon får inte hyra boende och inte ta lån så att hon kan köpa boende. Eftersom hon nu har ett jobb så får hon inte hjälp från soc heller.
Hon är alltså i det närmaste hemlös, fast hon har tak över huvudet, men möjlighet till eget boende har hon inte.
"""Huruvida det finns hemlösa eller ej" Hur kan du skriva så??
I Sverige så finns det många hemlösa..
O Henlös kan du o jag bli hur lätt som hälst.
Räcker att du blir sjuk o någon nära dör o du inte är uppmärksam så hamnar på gatan.
Inget Jobb inga pengar o inte kunna betala de räkningarna som är baserade på att man arbetar…
O vara Hemlös är det samma som räts lös.
Fråga mig jag vet….
Lena.P är jag i verkliga livet.

#4 Det var på förekommen anledning av en annan tråd som jag skapade denna tråd. Det var någon eller några stycken som sa att det inte finns hemlösa och jag vill bestämt hävda att det finns. Tråden handlade egentligen om någonting annat och eftersom det blev så många inlägg om hemlöshet så startade jag en egen tråd om det. En av personerna som sa att det inte finns hemlösa är inte längre aktiv på Politik så därför så finns det inget om detta i denna tråd.
Vilken tur att det inte finns andra som ifrågasätter det om att det finns hemlösa.