Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1000 ggr
Mitralis
0

Regeringskansliet i fullt krig

Regeringskansliet svarade på utmaningen

Post it-kriget har nått Stockholm.

Och Regeringskansliet står i skottlinjen utmanarna är Projectplaces kontor på på Mäster Samuelsgatan.

– Det krävs att man är lite nördig, säger Bo Isaksson, på företaget som startade kriget.

Det handlar om företag som klistrar Postit-lappar på förnstren så att de bildar bilder på fönstrena. En prinsessa, Nintendos Luigi och Link från det klassiska dataspelet Legend of Zelda står nu uppradade mot varandra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13525583.ab

Jag tycker att det är en jättekul idé Glad

[cala02]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blir ju lite kul i alla fall, vi har inte råd med post-it lappar. Tur att de som bestämmer över oss har det.

[GunillaR]
0

Har de inga jobb att sköta, kan man ju undra………

Geru
0

Man gör ju sånt här under lunchen? Och post it lapparna kan ju lika gärna komma från egen ficka?

Edit: Det står i articeln att det är gjort på egen fritid.

Jag tycker alla som gnäller när man gör någonting roligt på jobbet är riktiga grinollar och att jag hellre skulle jobba med dom som sätter upp post-it lappar än dom som klagar.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[cala02]
0

Själv är jag trött på lattjolajbankulturen, klart vi ska ha roligt men det ska gälla alla. Dessa herrar ställer till det för oss i offentlig tjänst, sedan leker de själva. Gör det men gör det hemma och på dina egna fönster. Inte en sportmössa att de har egna post it lappar.

Mitralis
0

#4 Fast jag tror ändå att det kan vara bra för arbetsmoralen att göra någonting roligt tillsammans som binder samman gruppen. Och Post-it lapparna är nog i alla fall billigare än en "Kick off" resa.

[GunillaR]
0

# 4 - Håller med!

Denna kommentar har tagits bort.
Geru
0

Och det är lugnt, jag menar, 200 kr för postit lappar utdelat på 7 miljoner människor är extremt mycket pengar. Otroligt. Fantastiskt hur mycket pengar det är.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[cala02]
0

Regeringsdkansliet tar fram material åt regeringen, där finns mer makt än hos respektive ministrar. Samma kansli som tagit fram de nya sjukreglerna leker alltså men post it lappar på samma kansli. Kanske är en rolig grej, men det tycker inte jag.

Mitralis
0

Tråden har nu blivit kraftigt modererad och berörda parter har blivit meddelade. Om någon motsätter sig modereringen så är det bara att höra av sig via PM Glad

Maria
0

BraGlad Dueller är bra att ta i PM

/Maria

[GunillaR]
0

Jättebra Glad

Halvdansken
0

Det började ju i Frankrike, så kom det en artikel i AB (?), och så tog tydligen svenska firmor upp iden. Jag tycker det är kul.

Hatar cancer och älskar vårlökar.