Politik iFokus

Politik

Etikettekonomi
Läst 1633 ggr
[SweetRose]
0

Ekonomiska krisen

Tror ni Sverige skulle ha klarat sig lika bra som vi gjort i den ekonomiska krisen om oppositionen suttit vid makten?

(bra jämfört med USA och Grekland iallafall)

http://www.e24.se/makro/sverige/anders-borg-sverige-klarar-krisen-battre-an-befarat_1804831.e24

Maria
1

Nej.

/Maria

[sakring]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja det tror jag för det skiljer inte så mycket i praktiskt politik, det är mest omständigheterna som gör att Sverige klarat sig.

[cala02]
1

Det är inte över än, det beror på hur man i Sverige lånat ut pengar. Borg börjar ju bli orolig. Det blir en kedjereaktion precis som 2008 om det visar sig att sverige har gett krediter i sin tur som man inte får in. Tyskland har ju stora krediter på grund av att manhandlar mycket från Sverige. Tyskland har i sin tur lånat ut mycket till Grekland. Berlusconi i Italien litat jag inte heller på.

[SweetRose]
0

#2 Jag tänker då på att sverige istället för att sluta spendera och på så sätt stoppa det ekonomiska hjulet, så spenderade de nästan mer för att hålla allt i rullning.

Jag har ingen aning om vad oppositionen skulle ha gjort dock, det har jag inte hört någonting om.

[FruStein]
0

Nej, det tror jag inte.

[cala02]
0

Det man sagt från oppositionen är att man borde satsa statliga medel på till exempel infrastruktur för att mota lågkonjunkturen. Regeringen avvaktar än så länge.

[sakring]
0

# 6 Det är helt riktigt. Jag tror att byggandet av bostäder och satsning på infrastruktur skulle få fart på hjulen mer än sänkt restaurangmoms.

Mitralis
0

Ni som svarat Nej. Varför tror ni det? Glad

[FruStein]
0

Jag sa Nej helt enkelt för att jag inte tror på socialdemokraternas sätt att tänka kring ekonomi. Det finns ju en anledning till att jag inte röstar på dem.