Ekonomiska krisen
Tror ni Sverige skulle ha klarat sig lika bra som vi gjort i den ekonomiska krisen om oppositionen suttit vid makten?
(bra jämfört med USA och Grekland iallafall)
http://www.e24.se/makro/sverige/anders-borg-sverige-klarar-krisen-battre-an-befarat_1804831.e24
Nej.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det tror jag för det skiljer inte så mycket i praktiskt politik, det är mest omständigheterna som gör att Sverige klarat sig.
Det är inte över än, det beror på hur man i Sverige lånat ut pengar. Borg börjar ju bli orolig. Det blir en kedjereaktion precis som 2008 om det visar sig att sverige har gett krediter i sin tur som man inte får in. Tyskland har ju stora krediter på grund av att manhandlar mycket från Sverige. Tyskland har i sin tur lånat ut mycket till Grekland. Berlusconi i Italien litat jag inte heller på.
#2 Jag tänker då på att sverige istället för att sluta spendera och på så sätt stoppa det ekonomiska hjulet, så spenderade de nästan mer för att hålla allt i rullning.
Jag har ingen aning om vad oppositionen skulle ha gjort dock, det har jag inte hört någonting om.
Nej, det tror jag inte.
Det man sagt från oppositionen är att man borde satsa statliga medel på till exempel infrastruktur för att mota lågkonjunkturen. Regeringen avvaktar än så länge.
# 6 Det är helt riktigt. Jag tror att byggandet av bostäder och satsning på infrastruktur skulle få fart på hjulen mer än sänkt restaurangmoms.

Jag sa Nej helt enkelt för att jag inte tror på socialdemokraternas sätt att tänka kring ekonomi. Det finns ju en anledning till att jag inte röstar på dem.