Juholts lön
Håkan Juholt tjänar 144 000 kronor per månad. Socialdemokraterna har ett beslut om att S-ledaren alltid ska tjäna lika mycket som statsministern. Därmed betalar partiet mellanskillnaden mellan Juholts riksdagsarvode på 56 000 kronor i månaden och Fredrik Reinfeldts lön på 144 000 kronor.
Vad tycker ni socialdemokrater om det?
// Staffan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tror att du ställer frågan fel. Det är nog ingen som kommer att träda fram som sosse och kommentera det hela.
#0 Jag svarar som icke-sosse…
Jag tycker det visar att (s) ännu ser sig som det parti som ensamma borde regera Sverige. De tänker nog som så att en s-ledare alltid bporde vara statsminister och därför ska ha betalt som en sådan.
Det ska bli intressant att se om de håller fast vid detta och hur länge. Tills (s) blivit ett 12 % parti?

Som FD Sosse kan jag bara säga att det finns en orsak till att man är FD. I och för sig är väl sossarna också FD socialdemokrater nu för tiden.
# 4 Ja de känns som f.d. sossar de också

Jag är inte heller socialdemokrat och tycker att det är en märklig prioritering att lägga pengar på S-ledarens lön istället för att skjuta till en smula till ett välbehövligt område.
Det är statsbidrag som alla riksdagspartier får. Ny Demokrati levde gott på dessa flera år eftter de egentligen existerade.
Svarar även jag som icke-sosse.
Detta är mycket underligt då deras stora punkt är just att de som tjänar mer ska betala mer i skatt samt att jag tycker det lyser igenom att de inte tycker man ska ha så höga löner alls, utan att alla yrken ska ligga på ungefär samma nivå. Det får jag känslan av när jag läser deras program.
Detta blir bara sandlådementalitet "om han har det ska jag ha det med"
Om jag säger som så!!
Han har mer i Månadslön än vad jag har i per år. bara för att jag är sjukpensionär..
Soce som skall vara nära folket
Eller har jag missat något???
Lena.P är jag i verkliga livet.