Symboler på valsedlarna
Susanne Ebersten (S) Sundsvall har motionerat.
Förslaget är att även partisymbolerna ska vara med på valsedlarna.
Detta ska underlätta för synskadade och personer med dyslexi att välja rätt lapp att läga i kuvertet.
Jag tycker att det är ett bra förslag. Jag kommer ihåg en gång för några år sedan när jag nästan bad om hjälp för att vara säker på att det var rätt lapp som jag lade i kuvertet och en partisymbol på valsedeln hade underlättat mycket för mej då.
Bra idé, men det hade ju drivit upp kostnaden väldigt mycket. Att trycka svart på färgat papper innebär ju att man endast använder svart färg, men ska man trycka upp partisymbolerna som de är, då blir det fyrfärgstryck och genast dyrare.
Men det finns säkert lösningar på detta.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan fortsätta att trycka i svart även symbolen. Jag tycker det var ett bra förslag.
Finns det någon mer än jag på detta forum som går till vallokalen för att ta hand om de överblivna valsedlarna och ha som kladdpapper. Vi gör block av dem och använder till att skriva lappar och inköpslistor. Mest eftertraktade är de utan några namn på partier.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo det skulle kunna fungera med svart, men då får man göra nya loggor för partisymbolerna, som är mera stiliserade.
Bra idé med att samla ihop överblivna valsedlar!!!