Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 868 ggr
Mitralis
0

Inga invandrare i ny M-styrelse

För några veckor sedan så valdes den nya partistyrelsen för M.
Trots hård intern kritik valde M-stämman att rösta för en ny partistyrelse utan någon representant med utländsk bakgrund.
Det enda undantaget i den nya styrelsen är ledamoten Jessica Polfjärd, som är adopterad från Korea.

Källa:http://www.rod.se/inga-invandrare-i-ny-m-styrelse

Vad tror ni att detta beror på?

[sakring]
0

Moderaterna är fortfarande ett konservativt parti.

[cala02]
1

De är fortfarande från Djursholm, hur många invandrare bor där?

[mingdie]
1

Man skall väl välja bästa personen för jobbet. Om det nu inte finns några invandrare som fyller kraven för jobbet så varför skall man tvingas att välja någon.

[sakring]
1

# 3 Nej hur kan du tro att det finns en enda invandrare som skulle kunna platsa i M:s partistyrelse?

[SweetRose]
0

Man ska välja utifrån kompetens inte principen "måste ha en av varje". Jag har svårt att tro att M såg till etnicitet och inte kompetens i denna fråga.

swemah
0

#4  Vad menas med ditt inlägg?  Jag ser ingen smiley så jag förmodar du menar allvar med den grova insinuationen, eller?

Geru
1

I ett ideelt samhälle ska man väl inte behöva bry sig alls om var någonstans man kommer från, eller hur man ser ut. Inget av det räknas, det är bara kompetensen som är viktig.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[SweetRose]
0

#7 Precis!

Alla i styrelsen kan få ha utländsk bakgrund så vitt jag bryr mig sålänge de har den rätta kompetensen.

Maria
0

Det är klart att kompetensen ska få avgöra och då handlar det både om bakgrund och kön.

/Maria

blombuketten
0

Självklart bör kompetensen avgöra. Frågan kanske är om det är så det alltid fungerar.

#6. Jag tror att Sakring är en aning spydig i sitt inlägg och jag kan förstå spydigheten. För det säger ändå sunda förnuftet att det måste finnas invandrare med den kompetens som efterfrågas. Sen tycker jag att det alltid bör vara just kompentensen som avgör, men så är det ju inte alltid.