Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1364 ggr
Mitralis
0

Vita huset: Utomjordingar

Undrar om Reinfeldt eller hans ministrar någonsin kommer att behöva göra ett sådant här uttalande Skrattande

"”Ingen av den mänskliga rasen har blivit kontaktad av en utomjordisk närvaro”.

Det ovanliga uttalandet kom i går från president Obamas administration. Och är Vita husets första officiella förnekande av bevis för att utomjordiska varelser existerar."

Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13902454.ab

[sakring]
0

Känner USA:s president alla inom den mänskliga rasen?Skrattande

[cala02]
2

Utomjordingar pratar bara amerikanska, det har man ju sett på film. Foten i munnen

Geru
0

#2 Du vinner med den kommentaren :D

Helt klart en konstigt uttalande. Men hoppas ändå vi får kontakt någon dag. Förhoppningsvis så får människor bättre sammanhållning av det då.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Elshira
0

Det tror jag inte ett skit på Oskyldig Det finns nog mycket skitsnack om utomjordingar, men jag ör övertygad om att nasa vet en hel del (eller tja, kanske inte så mycket om dem men att de finns i.af), och för att inte tala om hur många vanliga piloter som sett saker som inte går att förklara. Både med egna ögon och med radar (bevis för att något var där i.af).

Men tycker det är en bra grej att de svarar på frågot på detta viset, synd att det höjdes till 25 000 bara, men det borde ju inte vara så svårt ändå.

Hakuna matata!

Geru
1

#4 Det är en skillnad på att se något, och bli kontaktad av något:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

MichaelE
0

Ojoj, det måste var den första gången jag har hört talas om det! Jag tror att Obama även nekar att Area 51 existerar Skrattande.

Det intressanta är att de flesta presidenter från Bill Clintons och hans företrädare har försökt reda ut vad som egentligen hände i Roswell 1947.

Mitralis
0

#6 Var det då som de trodde att att ufo kraschat i Mexico?

MichaelE
0

#7 New Mexico, inte i Mexico. Men det finns en hel del aktivitet längs Las Vegas, Area 51, Dulce, gränsen till Mexico samt i Chihuahua staten i Mexico.

Notera att man försöker säga att allt detta är pga militära övningar. Problemet är att hur förklarar man Roswell incidenten och det som skedde innan? Innan Area 51 (som officielt används till militär forskning inom bl a aerodynamik) byggdes upp under 60/70-talet så är det svårt att förklara farkoster som flyger eftersom USA hade ingen hemligstämplat militärområde.

MichaelMyers
0

haha vad vet usas regering om enskilda individers upplevelser?! snacka om att tro att man är allvetande…

MichaelE
0

#9 faktiskt så har jag mer känsla över att USAs regering tror att befolkningen är inkompetensbefriade men det har ju visats på senare tid (sen 9/11) att dem har fel.

swemah
1

Man kan ibland undra över viss uttalanden, och hur beskyllningar och insinuationer når höjder utan orsak.

Om man läser vad som står i den länkade artikeln (i #0) och inte bara går på den korta fras som författaren lägger ut , så blir bilden annorlunda

"USA:s ledning har inga bevis för att liv utanför jorden existerar eller att någon av den mänskliga rasen har blivit kontaktad av en utomjordisk närvaro"  står det. Det finns ingen inkomptensförklaring av befolkningen, det finns inget påstående om allvetande eller att relatera till vem en president känner. 

Det är ett påstående om att bevis saknas, är det någon som motsäger det, så får de väl plocka fram bevisen och övertyga ledningen om att det finns bevis så att uttalandet kan ändras.

MichaelE
0

#11 Min inkompetensförklaring var i allmänhet och syftar då inte i utomjordisk sammanhang. Wall Street rörelsen är ett bra exempel där folket är less på att man kör över den gemene amerikanen.

Sedan är jag skeptisk, vi bör tänka på att USA:s ledning är dem som sitter i kongressen och Vita Huset - dem har inte alla fakta som CIA, Secret Service och Pentagon innehar. Detta är mycket på grund av att man vill kunna garantera äkta förnekelse från USA:s regering.

Ett mycket bra exempel är just Area 51 och andra topphemliga baser som finns och har funnits i USA. Även militära flygplan har varit så pass topphemliga att presidenten inte ens vet att dem finns.

Vi alla känner ju till "The Black Budget".