Infiltratör!!!
Infiltratör inom polis o Säpo i form av unga människor, som med detta inte finns….
Var ju på Tv Uppdragsgranskning..
Är det något o tycka om, eller skall det bara vara???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hmm. Jag tvekar starkt på att det är hela historien. Och dessutom har väl uppdrag granskning varit blåsväder för dom manipulerar historier?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Såg programmet igår också och jag undrar om det verkligen är sant? 14-åriga infiltratörer som arbeter för svensk polis och som betalas med svarta pengar? Är det verkligen lagligt undrade jag?
Likaså den person som hade varit infiltratör både hos Hells Anglens, Bandidos och Ryska maffian. Det lät osannolikt.
#2 Osannolikt är väl bara förnamnet. Svarta pengar skulle polisen aldrig betala ut heller, vad jag vet.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag kan ju inte säga att jag vet..
Men varför skulle då kille ta en advokat??
O det var ju inspelat på band.
Så jag tror ju att det är så..
Det tog upp på Rapport igårkväll också så någon sanning ligger det nog i detta.
/Maria
Jo det ligger nog någon sanning i det. Men jag undrar om det är lagligt?
#6 Lagligt, nej inte hos oss. Än. Eller en laglig gråzon kanske?
I USA; där vi hittar all vår inspiration till dåliga idéerja, där är det lagligt och används ofta.
Att snuten inte skulle betala ut svarta pengar? Jo då, det tror jag säkert de gör i detta fall också - det har de gjort i alla tider till informatörer/tjallare/golare.
Lagligt!!!
Ni som har svarat här i tråden!!! har ni inte sett på Uppdragsgranskning???
Polis,,,SÄPO pratar""
På går mycket som vi inte vet, O inte skall veta…
#8 Polisen och SÄPO kan göra olagliga saker.
#7 Jo, jag tänker på det med. Men annars är ju infiltration inte så dumt. Även fast riskerna är stora.
-Stephen Hawking
Olagligt eller bara dålt!!
Geru!!! har du läst om Infiltratörer?? har du sett Programmet??
För min del får det gärna vara hur många infiltratörer som helst…"
""Men. jag tycker att dom skall ha hjälp till ett drägligt liv efter dom inte är aktuella…Efter som om dom överlever har ett svart håll som dom inte kan förklarar var dom har gjort eller varit. O det Tycker jag inte känns bra.

#3 Varför inte??
Skatteverket gör ju det?
Se bara NFB härvan, eller vissa underhållare som uppträtt hos skatteverket..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#11 Därför att poliser är väldigt ofta medvetna precis om vad median tycker om dom, och att dom granskar var enda ord dom säger, var enda mening som dom tycker. För att inte tala om det uppenbara fakta att dom vet att det är fel. Dom är lagens män, är det så konstigt?
Skatteverket är inte ens i närheten på samma sak.
-Stephen Hawking

som likväl bryter mot lagen i tid och otid..
Hälsn. Freke
#13 Enligt dig ja.
-Stephen Hawking

#14 Nja.. Skulle nog vilja säga att det är enligt domstolarna som dömt dessa, så nää..
Inte bara enligt mig..
Hälsn. Freke
#15 Så, eftersom du verkar ha koll på saker. Är statestiken för brott inom poliskåren då större än vad den är bland allmäna svenskar? Eftersom det verkar vara ditt påstående.
-Stephen Hawking

Eftersom detta är en väldigt ljusskygg verksamhet så hör det antagligen till sakens natur att det blir lite svårt att hantera. Men det ursäktar ändå inte att de blir dåligt behandlade efter uträttat förvärv. Det borde ju rimligtvis gå att hitta på en tjänst med arbetsuppgifter som ser legitima ut och på så sätt göra att personen får en skattepliktig lön som är pensionsgrundad. Att ge referenser som killen i programet önskade misstänker jag är en aning svårare, men det borde ju gå att ordbajsa till någonting ändå.
#17 Tycker jag låter fullständigt rimligt.
-Stephen Hawking

Större eller inte? Är faktiskt inte frågan…
För någon som påstår sig företräda lag och rätt så blir förtroendet ifårgasatt och kan poliskåren om även bara 1 bryta mot lagen så är det värre än om 1000 vanliga svenskar bryter mot lagen..
Hälsn. Freke
#19 Det tycker du. Inte jag. Dom är människor som gör sitt jobb, som vilken annan person som finns. Det finns rötägg och det finns bra.
-Stephen Hawking

Vad du tycker är faktiskt helt ointressant!
Frågan är vad resterande befolkning tycker, eftersom du när partisk då din far är polis och därmed är jävig…
Hälsn. Freke
#21 Alltid trevligt att bli bortdömd av någon på nätet.
-Stephen Hawking
#21 Jag har jobbat i vården i större delen av mitt liv och diskuterar gärna vårdfrågor. Känner mig inte ett dugg jävig.
Jag hade blivit ganska irriterad om någon sagt till mig "vad du tycker är faktiskt helt ointressant"
Ingen myndighet är förmodligen perfekt. Det förekommer oegentligheter lite varstans och det ska man givetvis jobba för att undvika oavsett om det handlar om polis, vård, omsorg eller vad det nu kan vara.
Att få bort allt till 100% tror jag är en omöjlighet då det är människor vi pratar om och människor gör alltid misstag.
Däremot ska man kvalitetssäkra i den mån det går.
/Maria
#23 Bra sagt.
-Stephen Hawking
I egenskap av f.d ledamot i länspolisstyrelsen så vet jag att poliser som begår brott och blir dömda för det inte är poliser så länge till.
Vad jag undrar i detta fallet är hur sant det egentligen är att de har varit infiltratörer. Om man håller på med det i 10 år och inte har något arbete så måste man ljuga väldigt mycket för sin omgivning. Hade jag varit i deras ställe så hade jag fått tusen och en frågaor av mina närmaste anhöriga.
Uppdrag granskning är inte helt opartiska vill jag lova även om de ibland gör ett bra arbete. Programmet som gjordes om sjöfatern var rena falsariet vill jag lova om man nu har lite insyn i det hela.

10 år säger du?.. Peter Rätzs värvades 1995 enligt egen utsago, förvissso känner jag personen ifråga då vi jobbat ihop, sen att han var den första att ta ner heroin till gotland på bemyndigande av Carin Götblad och det skyllde hon på Janebrink.. Illa bara där..
Sen är det väl igentligen helt ointressant om det föreligger sanning eller inte..
Men att SÄPO och KUT använder sig av infiltratörer är väl ensak men när vanliga poliserstationer gör det då är det faktiskt illa…
Hälsn. Freke