Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 3833 ggr
[stblues35]
2

Ljugfeldts grodor!!

Hmm och denne mannen ljuger värre än än häst pinkar! Och han har vi som statminister?? Hallåååå vaknaa…

http://www.alliansfrittsverige.nu/2012/01/reinfeldts-grodor-hela-listan.html

Mitralis
3

Jag tror att det kan vara så att vissa som har röstat på Alliansen inte vill se alla fel Alliansen gör eftersom det då kanske skulle framställa dem själva i dålig dager som har röstat fram dom.

Geru
2

#1 Så är det väl för alla partier. Samma sak som att många vänsterpartister inte ville se att deras föredetta ledare tyckte att ryssland var ett bra och fungerade kommunistiskt land-.- Vilket är sjukt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

#2 Men Ryssland har väl inte varit dåligt mer än dessa kapitalister som tagit över då…Du menar Sovjet!:) Det hade ju sina nackdelar att bo i Sovjet men allt var inte dåligt..enligt ryssarna själva!:) Sen får man ju kolla på vilken sorts kommunism det är..Sovjet var personkommunistisk(Lenin,Stalin) i viss mån Kuba men där är Amerikanarna den stora boven i dramat!

Så allt är inte dåligt med kommunism/Marxism fast flertalet tycker det!

[sakring]
1

Allt är inte dåligt med Marxismen så långt är jag överens med dig men kommunismen som den såg ut i Sovjet ser jag inget bra med. Kommunism över huvud taget har jag inte någonting över för. Det är helt enkelt en diktatur.

Geru
1

#3 HAHAHAH, inte? Är du seriös nu med det uttalandet? Alla tusentals dom dött där? All fattigdom, korruption och skit som finns i ryssland alltså.

Marxism är inte kommunism.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

swemah
2

Skulle vara intressnt att göra samma sammanställning på alla. Ingen risk på skribenterna här för de håller sig ju till fakta och säger bara sanningar.

När jag läser den underliggande texten i #0 så slår det mig att det är en hel del tolkningar, som bara gjorts med ett syfte, att felinformera. Men det är upp till vara och en att själv avgöra vad som gäller.

När det gäller Kommunism/Marxism så är det intressant att de länder som tillämpade detta byggde murar så att invånarna inte kunde komma ut, om det nu var så bra så borde det ha varit för att inte släppa in alla som vill dit. Nu finns det väl bara Nordkorea och Kuba kvar, bra exempel. De nytillkomna , som diktaturen i Venezuela bygger mer på toppstyrningän än någon ideologi i stil med Marx

[sakring]
1

Jo Marxism i prakitken är kommunism problemet är att ingen har lyckats att praktisera den såsom Marx beskrev det hela. Och som swemah säger så bestod det mycket av att bygga murar.

Mitralis
2

#6 "När jag läser den underliggande texten i #0 så slår det mig att det är en hel del tolkningar, som bara gjorts med ett syfte, att felinformera. Men det är upp till vara och en att själv avgöra vad som gäller."

Har du några belägg för det uttalandet? Kan det helt enkelt inte vara så att Reinfeldt har gjort några grodor, eller är han den ende som är ofelbar? Det är många olika källor så någon borde ju falla i smaken i alla fall.

[stblues35]
0

#5 Jo Marxism ÄR kommunism!

Jo men jag går endast på det dom själva tycker..det är många i Ryssland som tycker att det egentligen var ganska bra då jämfört med nu..så vem är jag att säga att dom har fel?

Och nej eg är det ingen diktatur..det har blivit så när fel personer kommit till makten.

Geru
0

#9 Nej. Dom är faktiskt åtskilda. Dom är inte exakt samma sak, för då hade inte karl marx skilt dom åt i första taget. Visst, dom påminner om varandra.

Kommunismen normalt sätt kräver en diktatur. Det är det som är felet på det.

-Stephen Hawking

[sakring]
0

# 9 Vad säger du om proletariatets diktatur då?

swemah
4

Alla gör grodor, både du och jag #8, men att ta upp uttalanden på det sätt som gjorts har bara ett syfte, smutskastning. Läs dem, och fundera på om uttalanden som följts av "om jag är rätt informerad" kan anses vara en groda. Det är ju självklart för varje tänkande individ att een sådan uppgift kollas av mottagern (sändaren säger ju att det kansike inte stämmer). Läs objektivt så faller en del bort, om man är saklig, vilket författaren till bloggen inte varit

[stblues35]
0

#12 Klart man inte kan kritisera Ljugfeldt? Då kommer man med bortförklaringar…det är alltså skillnad på partiledare och partiledare? Det var ju samma med Juholt!Dubbelmoral heter det där!

Geru
0

#13 *host* Tycker en groda som denna är en annan sak än att anklaga hela moderata partiet för att sammarbeta med SD när dom inte har det och sen följa upp på det-.- Men det är ju bara jag. Han fick massvis med chanser, men han gav media så otroligt mycket att äta att dom nästan exploderade av glädje.

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

#14 Jo eller hur att det är en helt annan sak! Sen sa Juholt också vad han menade men det blir ändå inte samma eller? Kom inte han också med förklaring efteråt? Samma grodor samma behandling!!

Dubbelmoral!!

Men sanningen är ju att moderaterna har samarbetat med sd men efter 2006.

[sakring]
2

Hur har Alliansen samarbetat med SD efter 2006. SD kom in 2010?

[stblues35]
0

#16 Jamen då är det väl efter 2006?Glad Åhhhguuud nu skrev jag fel..nu blir jag lynchad av drevet för min groda??

Geru
3

#15 Japp, det är en sak att ha fel om uppgifter om ett uttalande, och ha fel i uppgifter vid anklagelser. Den ena är mycket värre än den andra.

-Stephen Hawking

[cala02]
0

SD stödde alliansen i försvarsutskottet 2010, men det kan man inte dra några större växlar på. De har ju inte så mycket egen politik så de kommer nog även stödja de rödgröna i frågor det passar dem. De stödjer oftast alliansen men det är ju inte heller konstigt då de är konservativa i sina åsikter. Bevara kultur, inte röra våra traditioner och så vidare, alltså ut på högerkanten. S har ju också en generösare flyktingpolitik, det har ju alliansen rensat upp en del i även om man inte hindrat folk att komma in i landet helt. Goda tider hög invandring, dåliga tider låg, fast det har ju skett oavsett regering.

[SweetRose]
0

Visst är internet fantastiskt, man kan hitta belägg för precis allt man häver ur sig. Det finns alltid någon som backar upp ens åsikt. Hur seriös den är, det är en annan fråga.

Geru
1

#21 Internet är ju också en viktig del i te.x. demokrati och liknande. Eftersom allt hamnar där mer eller mindre.

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

#19 Lika illa…

Geru
0

#23 Tycker du? Det finns en väldig massa saker som är lika illa i din värld då.

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

Ljug som ljug! Men oupppss så får man ju inte säga om diktatorn Ljugfeldt!!

Geru
1

#25 Okeeej… Så nu är han en diktator med?

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

Japp.,skulle han inte vara det då?

[SweetRose]
1

Håller med #12

Att fela är mänskligt, det finns många i vänsterblocket som låtit ex antal grodor slippa ut de med.

#13 Det du kallar bortförklaringar är en respons på det som skrivits. Om du skriver något i ett diskussionsfoum kan du inte bara räkna med medhåll.