Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 847 ggr
[stblues35]
0

ETC artikel av Maria-Pia

Förbaskat träffsäker! Tänk om ab,dn och expressen skulle börja jaga Alliansen för dess politik..ursäkta..bristen på politik och det dom faktiskt ställt till med i Sverige!Då skulle man nästan men bara nästan kunna få lite förtroende för dom igen!

http://www.etc.se/ledare/journalisterna-borde-skammas

Geru
1

Det gör dom ju? Det har dom gjort förut, i omgångar. Ingen som klagar på det faktiskt. Dom har alltid, och kommer alltid jaga på det viset. Förstår dock inte varför du inkluderar DN in bland kvällstidingar.

Under alla åren som socialdemokraterna haft makten så har alliansen blivit smutskastad i omgångar från och till. Det är så det är bara.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

Gör dom? Och när gjorde dom spaltmeter med Alliansens fel? Det måste ha varit extremt små notiser för att ingen ska se dom?

Vet inte vart du fått för dig att ingen klagar på det för det är helt uppåtväggarna fel!! Det är väldigt många som faktiskt klagar på just det där drevet som varit mot Sossarna och Juholt..för det har inte existerat något sånt drev mot Alliansen..någonsin!

Och fortfrande kan jag säga att under åren som Ab t.ex var vänsterledd så var det ingen sån smutskastning som du verkar tro! Som sagt dom var mer opolitiska i sin jounalisitk då och dom kunde också klämma åt en sosse likväl som en moderat!

Och du kan väl inte mena allvar med att dom jagat på det viset?? Nästan 1 helt jävla år!! Kom igen nu…

Geru
2

#2 Det har dom gjort. Det är bara några år sedan. Men seriöst nu så har Socialdemokraterna gjort det mot sig själva. Ger man en haj en köttbit får man skylla sig själv sen om den kommer tillbaka för mer. Alliansen vet det. Tydligen så klarar alliansen av den pressen, men inte socialdemokraterna?

Jag har aldrig sätt till maken till politisk ledare som Juholt i sveriges historia. Någonsin. Så det är socialdemokraternas egna fel, som inte sparkade ut honom tidigare.

Som man bäddar får man ligga. Eller som du sår får du skörda.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

Haha men hallååå..det med Juholt var ju verkligen att göra en höna av en fjäder! Du har inte förtått fortfarande varför Alliansen ville ha bort honom?? Han kunde begrava Alliansen så långt ner att dom inte skulle komma ur skiten på flera årtionden! Vakna till nu och sitt inte och sov!

Geru
2

#4 Är du seriös? Tror du att Juholt skulle kunna göra det? Han ljög och ljög, hittade på och hittade på. Jag hade inget förtroende för honom överhuvudtaget, och jag läser inte ens aftonbladet. Eller Expressen. Svd brukar gå utmärkt.

Du har inga bevis för din teori, och du verkar direkt påtala att alliansen äger pressen. Lite lustigt det faktiskt, men inte speciellt smart drag. Pressen gör det som dom vill göra. Det är ett fritt element. Dom skriver om det som dom vill skriva.

Socialdemokraterna var på väg ner redan på Monas tid, och dom fortsätter neråt för dom saknar en bra ledare. Juholt betedde sig som om han var någon landsfader eller något, vilket han på långa vägar inte var. Han hade inte ens stöd av sina egna medlemar inom socialdemokraterna.

Men visst. Anser du att Juholt är så bra får du göra det. Det är, som sagt, din egen uppfattning.

-Stephen Hawking

[stblues35]
0

#5 Jadu..märker att du inte förtått alls vad det handlar om! Ja han hade kunnat gjort det om han inte varit tvungen att försvara sig och ödsla tid på rent båg!

Och jag kan mycket väl tänka mig att tidningar och medier går i Alliansens ledband!  För det är ju faktiskt så att högern äger pressen..den mesta av den iaf! Finns några få tidingar som fortfarande är vänsterledda..

Nä tror jag det att han inte hade stöd av högersossarna..det säger ju sig själv!

Geru
2

#6 Jag tror faktiskt du är rätt ensam om att se det på det viset, varken jag eller mina vänner i min umgängeskrets(även dom som röstar S) anser att Juholt var bra. Seriöst nu.

Högerledda säger du, har du några belägg för det, eller är det tomt prat?

Så socialdemokraterna är höger dom med? Facinerande världsbild, måste jag säga, men jag kan nog inte hålla med om att den stämmer, om man tittar på faktan och hur det generellt sätt ser ut inom politiken idag.

-Stephen Hawking

[sakring]
2

# 4 Begrava Alliansen?Jag tycker att  han begravde sig själv mest?

[stblues35]
0

#7 *suck* nä jag är inte ensam om att se det på det viset.

Japp och har du missat det så får det stå för dig själv! Glasklart för oss andra som ser det..man behöver inte vara ett geni för att veta det!

Nu vet jag att du inte vet vad du pratar om överhuvudtaget!

Denna diskussion är härmed också avslutad till! Du skulle verkligen behöva vakna och känna doften av kaffe!

[stblues35]
0

#8 Ja om han hade fått chansen..tyvärr så var det ett drev som bara hade en enda sak i huvudet! Att inte ge honom chansen till det!

Om du faktiskt kollar på det som finns när Juholt debatterar så förstår du också vad jag menar! Han är en enastående retoriker och sänkte också Ljugfeldt  och dom andra i Alliansen när det var debatt..inte den senaste dock..då var det Sjöstedt som körde över dom istället!:)

Geru
0

#9 Om det vore så att en majoritet i sverige tyckte som du skulle det ju vara så att landet hade dom regler och lagar du förespråkar - det har vi inte.

Du skrev högersossar. Vilket är det du refererar till då?

Du får avsluta diskutioner bäst du vill, bara sluta skriva :)

-Stephen Hawking