Dumpa ungdomslöner

Jag tycker att det är helt fel att dumpa löner för dessa personer då de i denna ålder verkligen behöver alla pengar de kan få för att bygga upp ett hem och starta familj.
Jag anser även att de bör uppskattas efter förmåga och att säga att de är mindre värda bara för att de inte fyllt 26 år tror jag kan vara skadligt för arbetsmoralen och självkänslan hos yngre personer.
Nej, tycker man bör ändra något annat som gör att arbetsgivare itne vill anställa folk, ex avgifter och krångel…

Det är lite av åldersdiskriminering, att en 25 åring ska göra ett sämre jobb än den som föddes lite senare. Så tycker det är fel att de har lägre lön för samma arbete, vad är grejen liksom… Samma lön anser jag, dock kan kompetensen för arbetet avgöra lönen.
Jag har en snedvriden syn tror jag, som ung fick jag alltid jobb. Nu när jag blivit äldre har det blivit svårare och jag ser hur unga får de jobb jag söker… så jag ser inget problem för ungdomar… problemet är att svenska arbetsgivare ställer för höga krav på oss som söker jobb - snyggt cv, snyggt foto, hög utbildning, inga luckor i arbetslivet mm
Lika lön för lika arbete.En förolämpning mot människor att föreslå dyligt,så nej byt regering!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Det som tjänar på det är ju företagen som ger låg lön för ungdommar som jobbar häcken av sig. Tråkigt

Jag började arbeta när jag var 17 år och utbildat vårdbiträde. Jag hade lägre lön då jag var yngre och saknade erfarenhet som de äldre hade. Men jag fick ju mer ju äldre jag blev. Skulle jag vid 25 års ålder haft sämre lön än vad jag hade som 17-årig låter för mig horribelt.
Då var jag redan gift. Vi har inga barn men vi höll ändå på att bygga upp en gemensam framtid. Jag tror att folk som säger detta om lägre lön till 25 års ålder fullkomligt saknar förankring i verkligheten.
Det är inte lägre löner vi behöve det är fler arbetstillfällen.
Prinicipiellt, nej. Men jag började mitt arbetsliv som "praktikant", på heltid, i en lågstadieklass mellan 8-13:30 och 13:30 -16 på fritids. I skolan hade jag såklart inte samma arbetsuppgifter som läraren, men på fritids gjorde jag samma saker som de som var anställda; samlade in barnen och hade upprop, gick med dem till mellis i matsalen (flera gånger som ensam ansvarig), redde ut bråk, svarade i telefon och pratade med föräldrar om dagen/strök barn från listan när de gick hem. 18 kr i timmen fick jag för det. Men jag kom in i arbetslivet för sedan fick jag vikariat så såhär i efterhand tycker jag att det var värt det. Men det allra trevligaste hade ju varit en slags assistent-anställning, med lön därtill, för det jag faktiskt gjorde. Fast då kanske jag inte hade haft motivationen att plugga vidare till förskollärare och där var en bra lön en av sakerna som lockade.