Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1007 ggr
Mitralis
0

Pratar Anders Borg som en väderpresentatör?

Har du tänkt på att Anders Borg pratar som en väderpresentatör? 

Här är ett bildspel där de tar upp detta.
http://www.aftonbladet.se/kultur/stromqvist/article14340734.ab

Mitralis
0

Jag har faktiskt inte tänkt på det själv Glad

[FruStein]
0

Ja, faktiskt! Kanske är det därför han uppfattas som tydlig.

[sakring]
0

Hörde ett program på radion där de talade om alla medicinska termer som smugit sig in i politken.

Geru
0

Helt seriöst så kan ju ekonomin beskrivas på samma sätt som väder. Det är ju inget som man kontrollerar, utan mer försöker förutse och beskriva vad det är som pågår.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[cala02]
3

En kallfront lägger sig över hemlösa och utförsäkrade, vi ser inget mildare system i de närmsta prognoserna. Däremot ser det ljusare ut längst ut på Djursholm där vi räknar med nya rikliga mannaregn över moderata läger.

Geru
0

#5 Roligt.

Jag förstår inte varför det överhuvudtaget tas upp?

Men okej. Det känns lite som om det är moderateras tur för shitstorm i aftonblandet. Kanske ska man bränna upp blaskan så man slipper skiten?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Mitralis
0

#6 Ja, det svajar betänkligt.

Björnidet
1

Fastän det svajar i ekonomierna runt om oss så står vi i sverige fortfarande stadigt. Visst håller jag med om att det är kallt väder för utförsäkrade och hemlösa, ingen av oss som bor i varma bostäder och har inkomster så att vi klarar oss kan tänka sig hur det skulle vara att inte kunna betala de räkningar vi får, ha mat för dagen, rena kläder och ibland nya, ingen av oss vet hur det skulle vara om man inte är i den sittuationen.

Jag förstår de som har det knapert och lider med dem. Är man uppväxt i ett arbetarhem på 40-50 talet vet man hur det kunde vara då, alla kronor fick vändas flera gånger innan inköpen gjordes och vad jag kan se så är vi på väg tillbaka till den tidens ekonomi. Pensionärer som sparat ihop i statskassan till pension blev blåsta på besparingarna när systemet gjordes om och arkitekten bakom detta skiter i hur det blev, dessutom så drar regeringarna mera skatt av en pensionär än en som jobbar, visst är det rättvist detta. Skulle det gälla politikernas egna löner då skulle vi nog inte ha en enda politiker i landet.

Parasiter är namnet och de gäller alla politiker. Tänk bara på hur de själva har förskansat sig med avgångspensioner efter det att de slutat, man mår illa om man tänker på det.