Inside Job-The Movie
En film som åskådligör orsakerna till de sk. ekonomiska kriserna som grasserar runt om i världen.
Fantastiskt bra film !
Du tror inte ett ögonblick på att det faktiskt kan vara så att att en del länder lever över sina tillgångar?
Inte alls i den omfattning som skulderna förekommer.
Den stora orsaken till de finansiella kollapserna beskrivs i filmen.
Greklands nya premiärminister har kopplingar till Goldman Sachs.
Italiens likaså.
Jag tror att grekland levde långt över sina tillgångar. Deras pensionsålder var 10 år under våran, och om du ska ha en sån typ av pension måste du ha ett land med helt sjukt bra ekonomi, vilket grekland inte hade.
Det finns ingen mäster aktör som skapade krisen. Bara en massa idioter till människor.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Har du sett filmen Geru ?
#4 Hela? Nej. Men det är tekniskt sätt omöjligt att en person kan få en ekonomi att kollapsa. Ingen enskild person har kontroll över alla länder ekonomi på det viset.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

#2 Jag tror nog att vi alla har kopplingar till Goldman Sachs om du bara soker sa skall du se att aven du har det.
Faktum ar att kriser kommer och gar. Jag ser pa det men en viss lattnad nar till och med ekonomin foljer naturliga monster.
---
#5 Ingen har påstått att en person skulle få en ekonomi att kollapsa
Ett litet råd Geru…titta på filmen.
Kan finnas en chans att du förstår vad den beskriver.
#7 Ett litet råd till dig själv är att titta på historien och hur ekonomin gått upp och ner förut:)
-Stephen Hawking
#8 Hur ser du på det Isländska exemplet Geru ?