Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiska-skandaler
Läst 1077 ggr
Björnidet
0

Är Bildt i blåsväder nu

Avslöjande om vår utrikesminister Bildt:s samarbete med USA så informatör vad har det för inverkan på hans fortsatta jobb som minister.

Hur kan den tresidiga  artikeln i dagens expressen om hans kontakter med USA:s Karl Rove, en av President George W Bush påverka han fortsatta jobb i utrikespolitiken.

Det är bedrövligt om vi inte kan lita på våra folkvalda, USA verkar styra och ställa som dom vill med de senaste regeringar vi haft i Sverige.

Wikileaks verkar ha information som kommer att bli besvärnade för Sverige,om det är osanning då tycker jag våra folkvalda ska yttra sig i frågan, är det sanning då är det kokta fläsket stekt för Bildt och kanske fler i den Svenska riksdagen.Allt detta för att Julian Assange har påståtts varit som en bock och våldtagit kvinnor i Sverige m.m.

Finns det inte någon som kan fastslå sanningen om detta utan att ha påverkan ifrån den amerikanska armén och  regeringsmakten

Vad tycker och tror ni om detta.

[cala02]
0

Hitills har ju inte någon kunnat bevisa att det som kommer från wikileaks inte är sant. Det blir också mer begripligt varför Assange inte litar på Sverige och dess rättvisa. Hela historien verkar skum.

[sakring]
1

Fast å andra sidan så var Palme spion för Sovjet.Flört

Björnidet
0

Håller med, Assange har nog rätt så kalla fötter nu då risken är stor att han hamnar i Svensk rättvisa och eftersom vi har utlämningasavtal med USA så är ju det troliga att han till sist hamnar där.Man kan hoppas att Svenska myndigheter och utredare har Assange bästa för ögonen så att detta mysterium får en lösning som är sann, om det nu går.

Skall man tro Assange så är det en komplott som igångsatts av USA men det vet man ju inget om, det vore förödande om han är oskyldig till de våldtäckter som han skall förhöras om och kanske dömmas för.Eftersom man inte är mer insatt mer än vad tidningarna skrivit i fallet så är det ju oerhört svårt att ta ställning.

Man trampar inte världspolisen USA på tårna utan att man får tiofallt tillbaka.

Mycket av det som avslöjats är ju faktiskt sant då det gäller de övergrepp som USA gjort på oskyldiga, därigenom har hemligt material avslöjats och det är väl det som USA är gramse över.Man förstår att de är arga på Assange för de avslöjanden han gjort med hjälp av den stackare som finns i USA, den pojken får nog livstid på kåken för sitt agerande. Man kan också  förstå att USA vill med näbbar och klor få tag i Assange för att stänga in honom för gott.

Rättsystemet i Sverige kan ju diskuteras likaväl USA:s rättsystem, storpolitiken har man ingen aning om vart den bär iväg i denna fråga. Självklart är Svenska politiker och Svenskt rättsväsende för veka för att stå emot USA om dom begär utlämning, då hjälper det nog inte vad de drabbade än säger.

Björnidet
0

Hej sakring, tror du det eller vet du att det var så med Palme, visserligen var han frispråkig mot USA och kallade dem för "satans mördare" men för det vet man ju inte att han var en spion eller hur, men osvuret är bäst.

[sakring]
0

Satte dit en smiley på mitt inlägg. Det var vad hans belackare påstod.

[Highonbluetomorrows]
0

Bildt är fredad i Sverige. Han kommer inte behöva avgå.

MonisN
0

#2 Tycker man ska ha mer på fötterna med ett sådant uttalande. Inlägget är ett strålande bevis på hur lätt man kan sprida falska rykten. Smileysen rättfärdigar tyvärr inte uttalandet.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Highonbluetomorrows]
0

#7. Tycker ironin var rätt tydlig… med smiley i alla fall, utan smiley såg jag det inte.

[sakring]
0

# 7 Inte med mitt förtydligande inlägg längre ned heller?

Björnidet
0

Man skall inte antyda att andra gjort ett fel utan som #7 nämnde att då måste man ha mycket torrt om fötterna, misstanke räcker inte, om Palme var spion eller inte har inte med denna tråd att göra, det är Bildt det handlar om.

Att Bildt inte vill svara på frågor som gäller denna artikel i expressen kan man ju undra varför och därför sår han ett frö till tyckanden som i denna artikel.

Vi får hoppas att han kommer med en förklaring till det han har gjort eller inte enligt expressen.

[Highonbluetomorrows]
1

Haha, ja jag tyckte det var roligt i alla fall.

Men ja, Bildt, är en hal ål. Ingen får tag i honom.

MonisN
0

#9 Nja! Jag tycker inte om att man antyder eller påstår något man inte vet, inte ens med ironi, särskilt inte med en sådan allvarlig anklagelse som spioneri. Hade inte #4 skrivit sitt inlägg hade du kanske aldrig ens gjort förtydligandet.

Vad jag vill säga är att en osanning lätt blir en sanning. Även om sanningen så småningom kommer fram så är den för alltid befläckad, och det skrivna ordet på Internet tas alltför ofta för sanningar.

Ursäkta, att det blev lite OT från ämnet.

#11 Håller med, Bildt är en hal ål!

[sakring]
0

# 12 Ursäkta men jag trodde faktiskt det var allmänt kännt att Palmes belackare anklagade honom för att var rysk spion. Detta trots att hans mor kom som flykting från Litauen (tror jag det var) och de fick sitt familjegods expropierat av Sovjet.

MonisN
0

#13 Palme blev anklagad både för det ena och det andra, men vad belackare och fiender säger är ju inte alltid sant. Hur det var med spioneriet vet inte jag, men jag har svårt att tro det.

[sakring]
0

# 14 Det har jag också väldigt svårt att tro på.

Björnidet
0

Jag med tror inte att han Palme  höll på med sådan skit, det skulle ha upptäckts förr eller senare. Att Carl Bildt är en hal varelse det stämmer, han svarar bara på frågor som passar honom resten ålar han sig ur.

Jag vet nu inte och tror inte att denne man skall vara så gemen som det lät påskina i expressen den 22/2 2012, allt för tidningsförsäljningens skull tror jag det är.

MonisN
0

#15 Då är vi överensFlört

Björnidet
0

Såg i kvällens nyheter att Vildt hade svarat på Vikileaks påhopp, hantyckte att det var löjligt och flera av hans partikamrater skrattade gott på bilden.

Är det en hund begraven eller är Assange en ensamvarg som nu slåss för sitt välbefinnande.

[FruStein]
0

Nja, innan det finns faktiska bevis för detta så tror jag på Bildt, som för övrigt är en av våra bästa politiker, tycker jag.