Betnér direkt
Vem kollar på Betnér direkt? Själv tycker jag det är ganska roligt med allvar. Tex idag är till och med Åkesson där vilket är den första sittande partiledaren som är där.
Finns programmet tillgängligt på internet, eller var ser/hör man det?
#2, Jag gillar Betner, särskilt när han snackar jämställdhet. Inte min favoritkomiker direkt - men han är en vettig "debattör". Frihet för individen, oavsett kön.
Kan inte se på femman.. teven är inte inkopplad ;). (men jag betalar tv-licens för svt-play hehe)

Det finns på femmans play sida om jag inte minns fel.
Jag tycker han är rolig, min typ av humor :)

Bästa avsnittet var nog första, det var riktigt provocerande och roligt =)
Tack, hittade det! Har sett första avsnittet nu. Ogillar ametist eller vad hon hette, kändes inte som att hon hade något vettigt att säga. Annars var gästerna och showen intressant.
Kul att programledaren faktiskt har en åsikt (Betner vill ha mindre inskränkningar i yttrandefriheten och det vet gästerna om) så att man kan diskutera runt och om det.
Nu såg jag avsnittet om religion. Tyckte att det var superstimmigt och påminde om tjafset i svt:s debatt, trist. Och att Betnér kallade troende för "väldigt konstiga" ansåg jag inte vara helt ok heller. Jag tillhör den ateiska/agnosticistiska kategorien men jag kan ju fortfarande FÖRSTÅ varför folk vill tro - något han inte verkade förstå alls.
Utövningarna av tron eller konsekvenserna av den kan ibland vara "konstiga", men inte själva troendet.
. Alla säger att han är så rolig, men nja jag vet inte…