Politik iFokus

Politik

Etikett15-politiska-partier
Läst 1140 ggr
charlie
0

Moderaternas stöd

De 30 miljoner som Moderaterna har fått i stöd av näringslivet har ju kritiserats av Ulvskog. Men frågan är hur många tiotals får S i direkt stöd av LO, och indirekt via LOs kolosala annonskampanjer för sina medlemmars pengar. Är det någon som ens vet hur mycket pengar det handlar om?

---

Bengan.
0

Ja eller tvärtom.

Mvh Bengan

blombuketten
0

Nej, vet du?

WiktZac
0

Fullständig öppenhet, som för politiker i USA anbefalles genast!

Vi som värnar offentlighetsprincipen så hårt - det är allt mysko att det skall smygas på detta sätt. Usch!

//Zac

AndersE
0

#3 Bra! Håller helt med.

charlie
0

#1 Tvärtom?

---

WiktZac
0

Inför valet 2002 516 miljoner kronor på en socialdemokratisk seger - iofs siffror som är hämtade ur en Timbro-rapport, d v s ganska partiska.

Socialdemokratiska röster för fram misstanken att Svenskt näringsliv sponsar alliansen med moderaterna i spetsen med 445 miljoner kronor.

Tanken svindlar.

Av de mer sansade, och för all del trovärdiga, källor så verkar det som om LO ger ungefär 20 miljoner till S, men då är nog inte frivilligt arbete etc medräknat, svenskt näringsliv och de hemliga 'Sällskapet tornet' har stått för i runda slängar 30 miljoner till M.

//Zac

charlie
0

#6 I dessa 20 miljoner, är det då oxo inräknat alla reklam kampanjer som LO kollektivet kör under valåret?

---

Bengan.
0

#6 Gå med i LO och bli aktiv, se till att du kommer med på kongressen som ombud, då kan du ställa dessa frågor till LO ledningen direkt.

Mvh Bengan

charlie
0

Varför ska jag gå med i något som jag anser vara förlegat och bara finns till för sin egen skull (inte för sina medlemmar).

---

Bengan.
0

#9 Ja inte vet jag, jag är inte med i LO, men jag är inte heller så intresserad av deras stöd till S.

MvH Bengan

Ida
0

Jag tror att det rör sig om ungefär 80 miljoner från LO till S.

Anmärkningsvärt är att en stor del av LO-medlemmarna (torr att det var upp till 25%) röstade på Alliansen, vilket gör det svårförklarat att automatiskt skänka så mycket pengar till S-valkampanj. Dessutom röstar ca 4% av LO-medlemmarna på SD (läste jag förra veckan i SvD) men tack och lov ger de inga bidrag dit. Vad jag vet.