Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 705 ggr
[sakring]
0

Ska vi låna för investeringar?

För detta S-ledaren Ingvar Carlsson anser i en intervju med Dagens Industri att regeringen borde låna för att spendera mera för att möta den ekonomiska krisen.

Han tycker att de saker det borde satsas på är infrastruktur, forskning och utveckling. Vad tycker du, håller Alliansen för hårt i plånboken?

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/ingvar-carlsson-sverige-borde-spendera-mera_7317929.svd

[Highonbluetomorrows]
2

Svar på rubrikfrågan: JA!

Svar på frågan i ditt inlägg: JA!

Jag är oerhört besviken på att vi inte har tagit tillvara på möjligheten att låna nästan gratis (inflationen jämställer i princip kostnaderna) och satsar på den satans järnvägen som är närapå fallfärdig på sina ställen. Det är näringslivet som behöver järnvägen och borgarna ska väl ändå någonstans föra näringslivets talan (även om näringslivet gör det bra själva, bara att kolla på Almedalen ;)).

Skandal.

Nu börjar i princip hela EU samt USA mena att vi ska spendera oss ur krisen (Hollande) i stället för att spara oss ur den (Merkel). Moddarna är på ett sjunkande skepp men vi fick i alla fall en hög status i EU ett tag och kanske var det planen. Inte lika skandal då, men inte heller värt det. Jag anser att de sviker svenska folket som inte spenderat mer, i alla fall NU när vindarna snart vänder ska vi se.

Mer pengar på järnvägen! Det andra kan få vara. Det är ju trots allt sparsamma borgare vi röstat in i regeringen, och ett femte jobbskatteavdrag är potentiellt på väg. Flört

Mitralis
1

Jag tror mest på Hollends linje. Har svårt att se hur man kan få hjulen att rulla utan vatten.